Przetargi

Przetarg na Okocim

Carlsberg szuka agencji dla jednej ze swoich sztandarowych marek.

Przetarg na Okocim
Carlsberg Polska rozpoczyna przetarg na wybór agencji fullservice’owej do obsługi marki piwa Okocim. Od 2008 r. tę markę obsługuje agencja Red8, która także została zaproszona do prezentacji w przetargu. Poza nią zaproszenia mają otrzymać trzy inne agencje reklamowe. Ich nazw marketer nie ujawnia. Nie precyzuje także terminu zakończenia tego przetargu.

Na początku 2009 r. marka Okocim miała swój relaunch, a właściwie powrót na rynek – bezpośrednio wcześniej była dostępna tylko jako wariant Okocim Mocne. Oprócz jasnego pełnego pojawił się także porter oraz wariant piwa pszenicznego.

W marcu tego roku sztandarowy wariant jasne pełne – Okocim Premium Pils – zmienił nazwę na Okocim Premium Pils Podwójnie Chmielone. Producent wprowadził także butelkę zwrotną.

Marketer jest zadowolony z prowadzonej obecnie platformy komunikacji marki “Wszystko dla przyjemności”, w której podkreśla, że piwo to męska przyjemność, samą markę zaś określa poprzez pasję i doświadczenie piwowarów z Browaru w Okocimiu i zamierza ją kontynuować. Chce jednak poszukać lepszych i ciekawszych egzekucji reklamowych.

W tym roku Okocim był jedną z trzech (obok Kasztelana i Harnasia) najmocniej wspieranych marek z portfolio Carlsberg Polska. Przyszłoroczne nakłady na tę markę mają być co najmniej utrzymane. W tym roku Okocim znalazł się w dziesiątce największych marek piwa w Polsce (ilościowo i wartościowo na 8. pozycji) i depcze po piętach swojemu historycznemu rywalowi – marce Żywiec (Grupa Żywiec).

Carlsberg ocenia, że rynek piwa w tym roku wzrośnie o ok. 2 proc. r./r., w przyszłym roku zaś, w zależności od pogody i wpływu Euro 2012, wzrost ilościowy może wynieść ok. 4 proc. Celem marketera jest utrzymanie w przyszłym roku dynamiki wzrostu sprzedaży Okocimia, co miałoby się przełożyć na wzrost jego udziałów rynkowych.

Budżet mediowy Carlsberga obsługuje Media Direction OMD (obsługa sieciowa).

(współpraca: TW)