Przetargi

Przetargi US Pharmacii na obsługę nowego leku i kategorii przeciwprzeziębieniowej

Koncern farmaceutyczny US Pharmacia rozpoczął przetarg na obsługę reklamową nowego leku OTC z kategorii gastrycznej. Jego nazwy nie ujawniono. Zwycięska...

Koncern farmaceutyczny US Pharmacia rozpoczął przetarg na obsługę reklamową nowego leku OTC z kategorii gastrycznej. Jego nazwy nie ujawniono. Zwycięska agencja będzie odpowiedzialna za strategię i kreację kampanii reklamowej tego produktu. Do przetargu zaproszono sześć agencji: McCann-Erickson Polska, Saatchi & Saatchi, Rozgłośnia, TBWA/Warszawa, G7 i Lowe GGK. Jednocześnie rozpoczął się przetarg na obsługę reklamową kategorii przeciwprzeziębieniowej US Pharmacii. Do udziału w konkursie zaproszono pięć agencji. Ich nazw nie ujawniono. Obydwa przetargi mają charakter zamknięty. W kategorii przeciwprzeziębieniowej główną marką koncernu jest Gripex. Przy ostatnich kampaniach ATL-owych tego leku US Pharmacia współpracowała z agencjami 4Fame Branding i Scholz & Friends Warszawa (Gripex Noc). Według danych koncernu, na podstawie raportu IMS Health, udziały wartościowe marki Gripex za okres lipiec 2003 – czerwiec 2004 r. wyniosły 15,5 proc. (dane dotyczą udziałów w rynku aptecznym). Do tej kategorii wchodzą również takie brandy jak: Apap C Plus, Acatar, Contril, NovoRutin C. Główną marką kategorii gastrycznej jest Xenna. Jej udziały wartościowe w okresie VII 2003 – VI 2004 r. wyniosły 12,1 proc. Według danych Expert Monitora za I półrocze 2004 r. US Pharmacia wydała na reklamę 69,2 mln zł. (JD)