Kraj

"PS": Polsat lub Plus mogą zastąpić Orange w roli sponsora piłkarskiej reprezentacji

Kontrakt sponsorski z Orange kończy się w czerwcu, a firma waha się, czy go przedłużyć. PZPN podobno kusi Zygmunta Solorza-Żaka.

Według informacji ”Przeglądu Sportowego” Polski Związek Piłki Nożnej (PZPN) do końca lutego br. będzie prowadził rozmowy z Orange Polska na temat przedłużenia sponsorowania polskiej reprezentacji narodowej. Orange jest jej sponsorem od 2002 r. (wcześniej jako Telekomunikacja Polska SA). Obecny kontrakt wygasa w czerwcu br. Według informacji “PS” Orange płaci 8 mln zł rocznie. Za to ma prawa do reklam na koszulkach piłkarzy i podczas meczów oraz do nagrania dwóch reklam telewizyjnych w ciągu roku. Decyzja o ewentualnym przedłużeniu ma zapaść w marcu. Podobno pierwsza oferta PZPN w tej kwestii spotkała się z chłodnym odzewem ze strony firmy telekomunikacyjnej. PZPN chciałby bowiem, by reprezentacja miała więcej niż jednego sponsora głównego. Takie rozwiązanie funkcjonuje np. we Włoszech i w Hiszpanii. Orange poprosił o dodatkowe wyjaśnienia – np. jak miałby wyglądać podział praw reklamowo-marketingowych.

PZPN ma jednak ponoć plan awaryjny, na wypadek gdyby Orange Polska zrezygnował z kontynuowania współpracy. Prezes Zbigniew Boniek ma w tym tygodniu spotkać się z Zygmuntem Solorzem-Żakiem, współwłaścicielem Telewizji Polsat, satelitarnej platformy Cyfrowy Polsat i Polkomtela, operatora sieci komórkowej Plus, żeby namawiać go, by to on zaangażował się w sponsoring reprezentacji. Tym bardziej że miesiąc temu Telewizja Polsat nabyła od UEFA prawa do transmisji meczów eliminacji i samego turnieju piłkarskich mistrzostw Europy Euro 2016 we Francji oraz meczów eliminacyjnych do mistrzostw świata w 2018 r. w Rosji.

Ani przedstawiciele Orange, ani PZPN nie skomentowali doniesień „Przeglądu Sportowego”.