Przetargi

Publicis agencją kreatywną PKN Orlen

Koncern będzie jednak kontynuował współpracę z agencją Just oraz agencją Grey, wybraną w odrębnym przetargu w listopadzie.

PKN Orlen zakończył przetarg na wybór agencji kreatywnej, która stworzy nową platformę komunikacji wizerunkowej firmy, i wybrał do tego celu agencję Publicis.

Nie oznacza to jednak zakończenia współpracy z dotychczasowymi agencjami reklamowymi – koncern informuje, że będzie kontynuował współpracę ze swoją dotychczasową, wieloletnią agencją reklamową Just oraz z nową agencją Grey, którą wybrał w osobnym przetargu, w listopadzie br.

Na zapytanie RFI Orlenu w przetargu na nową platformę komunikacji odpowiedziało kilkadziesiąt agencji, spośród których 12 zostało zaproszonych do bezpośrednich rozmów. Na pierwszym etapie kryterium wyboru była weryfikacja dokonań agencji oraz ocena, na ile ich dotychczasowe realizacje odpowiadają oczekiwaniom PKN Orlen w świetle planowanych działań. Pod uwagę brane były skale projektów oraz ich kompleksowość. Do wyłonionej po etapie RFI listy siedmiu agencji wysłany został brief (RFP). Oferty oceniane były pod kątem atrakcyjności, innowacyjności oraz dopasowania do marki Orlen, a także wykonalności prezentowanej koncepcji.

Agencje reklamowe, które zostały zaproszone do składania ofert konkursowych (RFP), a nie zostały wybrane, otrzymają od Orlenu wynagrodzenie za przystąpienie do przetargu i poświęcony czas.