Kraj

Marketing

Publicis Groupe uruchomił program szkoleniowy Think Data

To autorski program szkoleniowy, który ma na celu wzmocnienie kompetencji pracowników w zakresie danych, badań oraz analityki.

Publicis Groupe wprowadził wewnętrzny, autorski program szkoleniowy Think Data, który ma na celu wzmocnienie kompetencji pracowników w zakresie danych, badań oraz analityki. Inicjatywa stworzona i prowadzona przez zespół Data Science Publicis Groupe przeznaczona jest dla wszystkich pracowników grupy w Polsce.

Program szkoleniowy Think Data powstał w odpowiedzi na potrzeby agencji i ich klientów oraz jest wynikiem konsultacji i współpracy pomiędzy agencjami z grupy a zespołami Data Science Publicis Groupe i Capability (odpowiedzialnym za programy szkoleniowe w Grupie Publicis).

– Zgodnie z ideą Data@Heart budujemy w Publicis Groupe kulturę pracy i realizacji projektów w oparciu o szeroko rozumiane dane i kompetencje analityczne. Dążymy do tego, żeby absolutnie każdy z blisko 1500 talentów pracujących w grupie miał świadomość, na jakie wyzwania biznesowe naszych klientów może szybko odpowiedzieć, wykorzystując źródła danych i dostępne narzędzia. Program Think Data składa się w tym momencie z pięciu modułów, ale trwają już prace nad kolejnymi, dostosowanymi do zmieniających się potrzeb rynku, poziomu zaawansowania wiedzy i ścieżki kariery pracownika oraz oczekiwań naszych klientów – mówi Anna Sakowicz, chief data & analytics officer w Publicis Groupe.

Think Data podzielony jest obecnie na pięć obszarów merytorycznych, które obejmują moduły przeznaczone zarówno dla początkujących, jak i osób wykorzystujących już dane w codziennej pracy. Uczestnicy szkoleń zapoznają się z całym ekosystemem danych, dowiadują, gdzie ich szukać, jak interpretować i pokazywać, poznają podstawy badań i analityki, otrzymują również praktyczną wiedzę, jak rozwiązywać problemy klientów za pomocą danych. Osobną sekcję stanowi wiedza na temat elementów ekosystemu Google oraz podstawy AdTech i MarTech.

W programie może wziąć udział każdy spośród blisko 1500 pracowników Publicis Groupe, zarówno w agencjach kreatywnych (Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, Publicis Worldwide, LiquidThread), mediowych (Starcom, Zenith, Spark Foundry, Performics), PR (MSL, Publicis Consultance), commerce’owo – produkcyjnych (Publicis Commerce & Production, Prodigious), jak i departamentach specjalistycznych, takich jak PMX.