Kraj

Publicis przejmuje Ciszewski PR

Największa polska agencja PR w grupie Publicis.

Grupa Publicis przejmuje 100 proc. udziałów w spółkach Ciszewski pozycjonujących się jako największa, niezależna polska agencja public relations z silnymi kompetencjami w komunikacji technologii, finansów, konsumenckiej i marketingu sportowego.

Trzy marki działające w ramach Ciszewskiego, czyli Ciszewski PR, Ciszewski Marketing Sportowy i Ciszewski Financial Communications, zostaną połączone pod brandem MSLGroup Poland, sieci wyspecjalizowanej w komunikacji, public relations oraz eventach, należącej do Grupy Publicis. Warunki transakcji nie zostały ujawnione.

Ciszewski będzie funkcjonował pod nazwą Ciszewski MSL i stanie się główną agencją MSLGroup w Polsce, obok istniejącej dotychczas agencji MSL Warsaw działającej głównie w obszarze healthcare, korporacyjnym oraz komunikacji konsumenckiej.

Jerzy Ciszewski, założyciel i właściciel agencji Ciszewski, pokieruje MSLGroup Poland, raportując do Andersa Kempego, prezesa MSLGroup EMEA, rezydującego w Londynie. Sebastian Hejnowski, obecnie pełniący funkcję dyrektora zarządzającego Ciszewski PR, zostanie dyrektorem operacyjnym MSLGroup Poland i będzie wspierany przez Monikę Perek, dyrektora zarządzającego MSL Warsaw. Paweł Tomczuk, współzałożyciel Ciszewski Financial Communications, będzie nadal zarządzał spółką pod nową marką – Ciszewski MSL Financial Communications.

W 2010 r. agencja Ciszewski osiągnęła 59 proc. wzrostu organicznego, a w tym roku oczekuje wzrostu 41 proc.

Według International Communications Consultancy Organization całkowite wydatki na PR wyniosły 113 mln euro w 2010 i według prognozy wzrosną o 10 proc. w 2011 roku. Niestety, nie udało nam się ustalić, czy te dane dotyczą rynku polskiego.

Ciszewski PR, jedna z pierwszych agencji w Polsce, początkowo była skupiona na swojej unikatowej ekspertyzie w zakresie sportu. Jerzy Ciszewski, założyciel agencji, sportowiec, a zarazem były sekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji i Sportu, był odpowiedzialny za przygotowanie polskiej kandydatury do organizacji UEFA Euro 2012. Agencja zbudowana na doświadczeniu w zakresie marketingu sportowego dziś łączy kompetencje public relations m.in. w obszarze korporacyjnym, finansowym i technologicznym, włącznie z działaniami social media oraz komunikacją kryzysową.

– To kolejny duży krok w kierunku zdobycia pozycji kluczowego gracza na rosnących rynkach, w celu zbudowania światowej klasy sieci wyspecjalizowanej w komunikacji. Ciszewski to fantastyczna agencja, a dzisiejsza akwizycja daje nam jeszcze silniejszą pozycję, dzięki której będziemy dalej rozwijać się w Europie Środkowo-Wschodniej. Jestem zachwycony tym, że agencja Ciszewski dołączyła do naszej rodziny, do której wiem, że szybko się dopasuje. Od dwóch lat, czyli od czasu kiedy poznałem Jerzego i Sebastiana, dzielimy się najlepszymi praktykami i współpracujemy przy obsłudze klientów – komentuje CEO MSLGroup Olivier Fleurot.

– Bardzo się cieszę, że staliśmy się członkiem światowej rodziny MSLGroup. Ta decyzja otwiera nam dostęp do unikatowego know-how, daje szereg nowych możliwości biznesowych – naszym codziennym wysiłkom nadaje nowy, bardziej perspektywiczny wymiar. Wierzę głęboko, że wraz z naszymi przyjaciółmi z MSLGroup będziemy na polskim rynku tworzyć nową, unikatową jakość usług public relations – dodaje Jerzy Ciszewski.

W grupie Publicis znajdują się następujące firmy: Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, Publicis, Starcom MediaVest Group, ZenithOptimedia i MSLGroup.