Kraj

Rada Reklamy opracowuje standardy reklamy produktów finansowych

Finalny dokument Rada chciałaby zaprezentować w pierwszym półroczu 2016 r.

W Radzie Reklamy rozpoczęły się prace grupy roboczej, której celem jest opracowanie standardów reklamy finansowej w ramach Kodeksu Etyki Reklamy (KER). Do prac w grupie Rada Reklamy wraz z pierwszym sygnatariuszem KER z branży finansowej, firmą Provident Polska, zaprosiła instytucje finansowe i stowarzyszenia branżowe, m.in. Vivus Finance, PKO Bank Polski, ING Bank Śląski, Związek Banków Polskich, Związek Firm Pożyczkowych, Izbę Domów Maklerskich, Polską Izbę Ubezpieczeń, Polską Izbę Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych. – Grupa ma charakter otwarty, liczymy na włączanie się do prac nad dokumentem kolejnych instytucji – mówi Konrad Drozdowski, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Dodaje, że efekty pracy grupy, w postaci dokumentu określającego zasady reklamy produktów i usług finansowych, Rada chciałaby zaprezentować w pierwszym półroczu 2016 r.

Zdaniem Rady Reklamy włączenie standardów reklamy produktów i usług finansowych umożliwi objęcie sektora finansowego systemem samoregulacji w dziedzinie komunikacji marketingowej.

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy odpowiada za samoregulację w dziedzinie reklamy. Działalność organizacji opiera się na Kodeksie Etyki Reklamy, który określa standardy komunikacji marketingowej. Członkami Rady Reklamy są organizacje branżowe skupiające reklamodawców, media i agencje reklamowe/domy mediowe. Sygnatariuszami Kodeksu Etyki Reklamy są reklamodawcy, agencje reklamowe oraz media.

Rada Reklamy podczas ponad 9 lat działalności rozpatrzyła niemal 15 tysięcy skarg złożonych przez konsumentów, przedsiębiorców, organy administracji publicznej oraz organizacje pozarządowe, prowadząc postępowanie w ponad 1300 sprawach dotyczących komunikacji marketingowej.