Kraj

Radio 357 gotowe do startu

Do zespołu dołączyli Katarzyna Pruchnicka i Halina Wachowicz, Topu Radia 357 stream został uruchomiony 1,25 miliona razy, a audycja zgromadziła 247 tysięcy unikalnych użytkowników.

Formujące się od jesieni przy pomocy serwisu Patronite Radio 357 startuje w okrojonej formie 5 stycznia. Stacja nie będzie jeszcze nadawać przez cały, dzień – tylko w pasmach, bez serwisów informacyjnych, ale w własną oprawą muzyczną. Za kompozycje i produkcję oprawy muzycznej odpowiada Andrzej Smolik. Za postprodukcję – Stefan Kołodziejczyk, głosów użyczyli Dariusz Odija i Dorota Kopka.
1 stycznia Radio 357 przez 12 godzin nadawało Top Wszech Czasów Radia 357 – audycję nawiązującą do Topu Wszech Czasów, prezentującego ulubione utwory słuchaczy Programu Trzeciego Polskiego Radia. Audycję w czterogodzinnych pasmach poprowadzili: Marcin Łukawski, Piotr Stelmach i Marek Niedźwiecki. 
Jak przekonują dziennikarze stacji, emitowanej przez cały dzień noworocznej audycji słuchało 247 tys. unikalnych użytkowników, a stream z transmisją uruchomiono 1,25 mln razy. Audycji można było słuchać w serwisie internetowym Radia 357 oraz na platformie Open FM.
Każdy zaprezentował swój autorski ranking 35 najlepszych piosenek w historii. Wcześniej podobne zestawienia powstawały w efekcie głosowania słuchaczy, Radiu 357 na razie nie udało się zorganizować takiego głosowania. Audycji można było słuchać w serwisie internetowym Radia 357 oraz na platformie Open FM.
W sobotę rano Paweł Sołtys, dziennikarz Radia 357 i prezes nadającej je spółki, poinformował o ostatecznych wynikach: podczas Topu Radia 357 stream został uruchomiony 1,25 miliona razy, a audycja zgromadziła 247 tysięcy unikalnych użytkowników.
“Top Wszech Czasów Radia 357” nawiązuje do nadawanej przez lata 1 stycznia audycji w Programie Trzecim Polskiego Radia, którą prowadzili wspólnie Piotr Baron, Piotr Stelmach i Marek Niedźwiecki. O kolejności piosenek w zestawieniu decydowali słuchacze – w nowej stacji nie jest jeszcze gotowy system do liczenia głosów, dlatego redaktorzy zaproponowali swoje typy.
W przeddzień wigilii Radio 357 zorganizowało również tradycyjną licytację na cele charytatywne, którą poprowadził jak co roku w Trójce Kuba Strzyczkowski. Środki zebrane podczas audyji przeznaczane są co roku na potrzeby Fundacji Świętego Mikołaja. W tym roku w streamie audycji słuchały 93 tysiące internautów, a stacji Radio 357 udało się zebrać ok. 280 tys. zł (dla porównania: tegoroczna licytacja w Trójce po czystkach personalnych osiągnęła wynik ok. 23 tys. zł). 
Obecnie stacji można słuchać za pośrednictwem strony internetowej Radio357.pl, aplikacji, OpenFM, TuneIN, Replaio i Canal+. Trwają też rozmowy w sprawie dostępności stacji m.in. w Cyfrowym Polsacie. 
Stacja startuje oficjalnie 5 stycznia o godz. 6.30. Pierwsze audycje będą prowadzili Marcin Łukawski, Marek Niedźwiecki i Kuba Strzyczkowski. W ubiegłym tygodniu stacja poinformowała, że do zespołu dołączyli inni dziennikarze “dawnej Trójki” – oprócz Ernesta Zozunia i Agnieszki Szwajgier Halina Wachowicz i Katarzyna Pruchnicka.