Kraj

Media

I Love Radio: blisko 20 mln słuchaczy dziennie

Najczęściej słuchamy radia w samochodzie.

W 2022 r. codziennie radio gromadziło 19,5 mln słuchaczy, czyli blisko dwie trzecie Polaków w wieku 15-75 lat. Co najmniej raz w tygodniu radioodbiorniki włączało w minionym roku 87% Polaków (25,9 mln osób) – wynika z raportu “Radio 2022” przygotowanego na podstawie badania Radio Track przez zespół porozumienia I Love Radio.

Najwięcej słuchaczy włącza radio w samochodzie – 11,6 mln osób. Już czwarty rok z rzędu jest to najpopularniejsze miejsce słuchania. Na kolejnych miejscach plasują się dom (9,5 mln) i praca (3,8 mln). Jest to medium szczególnie popularne w grupie wiekowej 40-59 lat (zasięg tygodniowy 90,3%), ale minimum raz w tygodniu włącza też radio blisko 80% osób w wieku 15-24 lata.

Analiza została przygotowana przez zespół porozumienia I Love Radio (platformy wiedzy o rynku i reklamie radiowej tworzonej przez Eurozet, Grupę Radiową Agory, Grupę RMF i ZPR Media) na podstawie badania Radio Track realizowanego przez Kantar Polska.

Pełny raport „Radio 2022” dostępny jest za darmo tutaj.