Kraj

Media

Radio Track podaje wyniki słuchalności za styczeń-marzec 2022 r.

W stosunku do I kwartału ub.r. największy wzrost udziału w czasie słuchania zanotował wicelider zestawienia – Radio Zet.

RMF FM, lider rynku radiowego w Polsce, zanotował w najnowszej fali badania słuchalności Radio Track (styczeń-marzec 2022 r.) wynik 31,3%, o 1,2% lepszy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jeszcze większy wzrost zanotowało drugie w zestawieniu stacji ogólnopolskich i ponadregionalnych Radio Zet –- z 12,1% przed rokiem do 13,7%. Słuchalność trzeciego na liście Programu 1 Polskiego Radia spadła z 5,2% przed rokiem do 4,8%. Sporym wzrostem (z 2,5% do 3,1%) może pochwalić się piąte na liście radio Tok FM.

Wśród sieci na pierwszej pozycji umocniło się Radio Eska, poprawiając wynik z 7,1% przed rokiem do 7,7%. O 0,4% spadła słuchalność drugiego w tym zestawieniu Audytorium 17, czyli 17 rozgłośni regionalnych Polskiego Radia (z 4,8 do 4,4%), a RMF Maxxx o 0,5% (z 3,9 do 3,4%).

Badanie Radio Track realizowane jest na zlecenie Komitetu Badań Radiowych, zrzeszającego największych nadawców komercyjnych, przez Kantar Polska (wcześniej Millward Brown SMG/KRC) od 2002 r.

W realizowanym od niedawna przez Krajowy Instytut Mediów konkurencyjnym badaniu słuchalności dziennej stacji radiowych trójka liderów jest identyczna, natomiast znaczniej wyżej szacowany jest wynik Programu 1 Polskiego Radia, a także Audytorium 17 (w tym badaniu jest jedna lista, bez podziału na stacje i sieci). Więcej pisaliśmy o tym badaniu tutaj.