Kraj

Radio Zet celuje w nowy target, chce zmienić wizerunek

Nadawca wprowadza zmiany, nie rezygnując z dotychczasowego formatu muzycznego.

Radio Zet (Grupa Eurozet), wprowadzając jesienną ramówkę, zmienia grupę docelową i wizerunek.  Dotychczasowe logo zostanie nieznacznie zmodyfikowane, a nowe hasło stacji to “Czujesz i wiesz”.

Rozgłośnia wraca do swoich korzeni i chce być stacją dla dorosłych Polaków. Nowa grupa docelowa to 28-49 lat (dotychczas 25-44 lata).

Jak twierdzą przedstawiciele Eurozetu, aktualna strategia nie oznacza zmiany formatu muzycznego (pozostanie format AC), a jedynie dopasowanie go do nowej grupy docelowej. Stacja ma być partnerem dla dojrzałego odbiorcy, partnerem z poczuciem humoru i dystansem do siebie.
Kwintesencją nowej strategii marki jest slogan “Czujesz i wiesz”, który zastąpi dotychczasowe hasło  stacji – “Siła muzyki”. Nowe hasło symbolizuje rozrywkę, emocje oraz “bycie na bieżąco”.

– Chcemy, żeby Radio Zet było nie tylko źródłem dobrej muzyki, lecz także dostarczało ciekawych informacji i wiedzy na temat świata. Tego oczekują nasi słuchacze  – mówi Mateusz Kirstein, redaktor naczelny i dyrektor programowy stacji.

Najważniejsze nowości w jesiennej ramówce to skład porannego programu “Dzień dobry bardzo”. Poprowadzą go Marzena Chełminiak, Marek Starybrat i Marcin Sońta. Janusz Weiss poprowadzi od poniedziałku do piątku program “Wszystkie pytania świata”. Jego dotychczasowa audycja “Dzwonię do pani, pana…” będzie nadawana w soboty. Na jesień Radio Zet przygotowało również nową oprawę dźwiękową. Szczegółowa ramówka stacji zostanie ogłoszona w ciągu najbliższych dni. 

Strategia marki i kreacja kampanii reklamowej Radia Zet powstały we współpracy z agencją Brasil.  Kampania ruszy we wrześniu br. Zmodyfikowany logotyp stworzyła agencja Mamastudio.

Wszystkim tym działaniom Radia Zet będą towarzyszyły obchody okrągłych urodzin stacji. Między innymi zostanie przyznana specjalna Nagroda im. Andrzeja Woyciechowskiego. Otrzyma ją dziennikarz, który w ciągu 20 lat stał się dla Polaków symbolem niezależnego, obiektywnego i wolnego od nacisków dziennikarstwa. Zwycięzca oprócz pamiątkowej statuetki otrzyma 100 tys. zł.