Kraj

Raiffeisen Polbank otworzył 50 tys. Wymarzonych Kont

W ciągu nieco ponad miesiąca bank zrealizował ponad jedną trzecią rocznego planu.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FIFuvJ5HW7Hs%22%7D
Na początku lutego br. bank Raiffeisen Polbank (Raiffeisen Bank Polska) wprowadził do sprzedaży nowy typ rachunków osobistych –  
Wymarzone Konto. Odświeżenie oferty rachunków to działanie obliczone na wzmocnienie pozycji banku w segmencie klientów detalicznych (Raiffeisen Polbank to dziewiąty bank na rynku pod względem aktywów, jednak prowadzi raptem ok. 475 tys. rachunków – dane zna koniec 2014 r., źródło: PRNews, podczas gdy np. wyprzedzający go o jedną pozycję pod względem wielkości Bank Millennium prowadzi ponad 1,5 mln rachunków indywidualnych). To także próba pokazania lepszej kondycji banku, w perspektywie planowanej jego sprzedaży przez austriackiego właściciela – Raiffeisen Bank International AG (RBI). Był to powrót tego banku do aktywności reklamowej, po siedmiu miesiącach przerwy, i jednocześnie start nowej platformy komunikacji.  

Koncept kreatywny kampanii oraz kreacje ATL stworzył warszawski oddział agencji reklamowej GPD. Za adaptację konceptu na kreacje BTL odpowiedzialny jest Focus Advantage, a za digital – Comfitura. Reżyserem spotów jest Łukasz Kośmicki. Za produkcję odpowiadał dom produkcyjny Bomaye, a za planowanie i zakup mediów dom mediowy Starcom.

I produkt, i komunikacja okazały się skuteczne – bank chwali się, że w ciągu nieco ponad miesiąca otworzył 50 tys. Wymarzonych Kont. W momencie wprowadzania oferty Maciej Bardan, wiceprezes Raiffeisen Polbanku odpowiedzialny za pion bankowości detalicznej, mówił, że bank spodziewa się, iż do końca roku pozyska co najmniej 100 tys. nowych klientów detalicznych.

– Tak duża popularność nowego konta przekroczyła nasze oczekiwania. To tylko potwierdza, jak poszukiwany przez klientów był produkt, dający w okresie dynamicznych zmian na rynku ofert bankowych pewność niezmienności ceny i wysoką jakość. Wśród skonwertowanych rachunków aż trzy czwarte stanowią konta osób, które nie bankowały z nami w ostatnich miesiącach lub latach, a teraz powróciły do korzystania z naszych usług – komentuje Tomasz Dymowski, dyrektor departamentu zarządzania ofertą produktową i relacjami z klientami Raiffeisen Polbank. – Dopasowanie produktu do potrzeb klientów pozwala oczekiwać, że do końca roku otworzymy znacznie więcej niż 200 tys. tych rachunków – dodaje.

90 proc. klientów zakładających Wymarzone Konta od razu aktywowało bankowość internetową, a 20 proc. mobilną.