Badanie łączy trzy metody: semiotykę, analizę metafor i etnografię, i wspiera je informacjami płynącymi z przeprowadzonych grup dyskusyjnych. Badanie było prowadzone od listopada ub.r. do maja br. Jego pierwsze prezentacje i sprzedaż rozpoczęto na przełomie sierpnia i września br.
Autorami raportu są firmy badawcze: Semiotic Solutions Polska, założona przez Marzenę Żurawicką i Krzysztofa Polaka, Metafora, reprezentowana przez Małgorzatę Fiałkowską (poprzednio pracowała m.in. w GfK, Ipsosie i IQS), oraz Insight Shot, prowadzona przez Marcina Klausa (wcześniej m.in. w Stratosferze).
– Chcieliśmy przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie, jak komunikować męskość. W sumie udało nam się opisać 20 kodów męskości obecnych w kulturze, 22 ukryte metafory i 15 typów zachowań – mówi Krzysztof Polak.
Zdaniem autorów raportu zebrane informacje i zdefiniowane rekomendacje, biorąc pod uwagę przede wszystkim ich spójność, świeżość i aktualność, pozwalają na określenie ciekawych insightów konsumenckich oraz na wymyślenie oryginalnych konceptów reklamowych.
Dystrybucją raportu zajmuje się firma Ora & Funksters.