Kraj

Rebranding Banku Gospodarstwa Krajowego

Autorem nowego pozycjonowania oraz nowej identyfikacji wizualnej banku jest Dragon Rouge.

Zmiana wizerunku Banku Gospodarstwa Krajowego wiąże się z nową rolą, którą bank realizuje od maja 2013 r., kiedy stał się państwowym bankiem rozwoju – instytucją odpowiedzialną za aktywne wspieranie długoterminowego rozwoju polskiej gospodarki. Nowy wizerunek banku ma odzwierciedlać jego nowe ambicje.

– Bank Gospodarstwa Krajowego z instytucji działającej na zapleczu rynku finansowego przekształcił się w aktywnego gracza i uczestnika największych projektów infrastrukturalnych w kraju. Olbrzymia aktywność banku nie znajdowała jednak odzwierciedlenia w jego wizerunku, nadal bardzo tradycyjnym i zachowawczym. Dlatego niezbędne stało się zasygnalizowanie istotnej zmiany, poprzez znalezienie dla niego nowej formy – nadal instytucjonalnej, ale zdecydowanie bardziej współczesnej – mówi Arkadiusz Łoś z Dragon Rouge.

Litery BGK w logo nawiązują do stosowanego dotychczas znaku, nowy mniejszy czerwony kwadrat ma zaś symbolizować impuls, dzięki któremu projekty finansowane przez bank mogą nabrać rozpędu, a większy, otwarty czworokąt reprezentuje efekt inwestycji. Hasło banku to: “Przyszłość zaczyna się dziś”.