Kraj

RECMA: Initiative "dominuje" aż na dziewięciu rynkach

Za Initiative znalazły się OMD, UM, Carat i Havas Media.

RECMA przygotowała zestawienie agencji mediowych z oceną “dominującą” na wszystkich rynkach, które bada. Taką ocenę uzyskały 64 agencje, które przekroczyły próg 20 punktów w połączeniu wskaźników “vitality” i “structure”. Najlepiej w tym zestawieniu wypada Initiative, który “dominuje” aż na dziewięciu rynkach (Meksyk, Chile, Malezja, Peru, Portugalia, Argentyna, Holandia, Australia, Tajlandia). Osiem rynków należy do OMD (Rosja, Australia, Włochy, Grecja, Nowa Zelandia, Wielka Brytania, Szwecja, Środkowy Wschód). W siedmiu krajach “dominują” UM i Carat. Do UM należą Środkowy Wschód, Kanada, Indie, Grecja, Kolumbia, Filipiny i Rumunia. Z kolei Carat ma powyżej 20 punktów w Hiszpanii, na Tajwanie, w Norwegii, Szwecji, Niemczech, Hongkongu i na Ukrainie. Pierwszą piątkę zamyka Havas Media, który zdobył sześć rynków – Francję, Peru, Niemcy, Hiszpanię, Argentynę i Singapur.

W Polsce “dominują” Starcom i MediaCom. Obie agencje mają powyżej 20 punktów tylko na trzech rynkach. Poza Polską Starcom “dominuje” na Tajwanie i w Norwegii, a MediaCom – w Wielkiej Brytanii i na Węgrzech.