Kraj

Reklama

Top news

RECMA: OMD na czele raportu "Diagnostics"

Biorąc pod uwagę holdingi mediowe, to największy udział w quali-share ma GroupM.

RECMA opublikowała najnowszy międzynarodowy raport “Diagnostics”. Jego liderem jest OMD (Omnicom) z liczbą 2277 punktów. Miejsce drugie należy do EssenceMediacom (WPP/GroupM), które zdobyło 1840 pkt. Trzecie miejsce zajął Carat (Dentsu) z liczbą 1789 pkt. Miejsce czwarte zajmują agencje z Mediabrands – UM (1760 pkt) i Initiative (1753 pkt). Obie te agencje mają taki sam udział w tzw. quali-share – po 8,1%.

Biorąc pod uwagę holdingi mediowe, to największy udział w quali-share ma GroupM (21,3%). Za nim jest Publicis Groupe (17,9%) oraz Omnicom (17,7%). Sieciową szóstkę zamykają: Mediabrands (17,6%), Dentsu (17,2%) i Havas Media Group (8,3%).

Raport “Diagnostics” obejmuje 671 agencji na 45 rynkach i dotyczy 19 wskaźników zawierających się w obszarach vitality i structure.