Przetargi

RECMA: Publicis Media na czele globalnego zestawienia "New-biz balance 2018"

Na pozytywny wynik tego holdingu wpłynęło przejęcie międzynarodowego budżetu GSK. Gdyby nie to, Publicis Media byłoby na minusie.

RECMA opublikowała globalny raport “New-biz balance 2018”. Spośród sześciu holdingów tylko dwa znalazły się “pod kreską”. Liderem zestawienia jest Publicis Media z pozytywnym wynikiem 1,250 mld dol. (suma wygranych budżetów vs. stracone, bez utrzymanych klientów). Na tak dobry wynik Publicisu miał wpływ wynik międzynarodowego przetargu GSK. Publicis Media na potrzeby tego klienta stworzył dedykowany unit – Platform GSK, nie przypisując klienta do żadnej ze swoich sieci (Blue 449, Spark Foundry, Starcom, Zenith). Wartość budżetu GSK wynosi 2 mld dol., więc gdyby nie ta wygrana, holding miałby negatywny wynik. 

Za Publicisem znalazł się IPG Mediabrands (Initiative, UM) z pozytywnym wynikiem 894 mln dol. Na plusie były też holdingi GroupM/WPP (MediaCom, Essence, Wavemaker, Mindshare) – 417 mln dol. i Omnicom Media Group (OMD, PHD, Heart & Science) – 88 mln dol. Negatywny New-biz balance miały z kolei Havas Media (Havas Media, Arena) – minus 121 mln dol. i Dentsu Aegis Network (Carat, Dentsu X, Vizeum) – minus 820 mln dol.

Biorąc pod uwagę poszczególne sieci mediowe, najlepszy wynik zanotował MediaCom (+1,493 mld dol.), Spark Foundry (+692 mln dol.) i OMD (+508 mln dol.).

Raport RECMA powstał na bazie przetargów 150 największych międzynarodowych klientów oraz przetargów, których budżet przekraczał 10 mln dol. w 62 krajach.

Tagi