Przetargi

Top news

RECMA: Starcom globalnym liderem w "New Biz Balance 2021"

Liderem wśród grup reklamowych jest Publicis Groupe.

RECMA opublikowała globalne wyniki “New Biz Balance” za 2021 r., które uwzględniają wyłącznie budżety wygrane vs. stracone. Liderem tego zestawienia jest Starcom z wynikiem +1,655 mld dol. Za Starcomem jest MediaCom (+1,566 mld dol.) i Wavemaker (+602 mln dol.). Pierwszą piątkę zamykają Havas Media (+483 mln dol.) i Spark Foundry (+452 mln dol.). Liderem wśród grup reklamowych jest Publicis Groupe (+3,053 mld dol.). Na plusie są jeszcze GroupM (+717 mln dol.), Havas Media (+476 mln dol.) i Omnicom (+134 mln dol.). “Pod kreską” znalazły się Dentsu (-484 mln dol.) i Mediabrands (-686 mln dol.).

RECMA podała również “Succes Index”, czyli wskaźnik obejmujący budżety wygrane, stracone oraz utrzymane. Ponownie w czołówce jest Starcom (+4,133 mld dol.) i MediaCom (+2,853 mld dol.). Na miejsce trzecie wskoczył Mindshare (+1,730 mld dol.). W pierwszej piątce mamy jeszcze OMD (+1,477 mld dol.) i Wavemakera (+887 mln dol.).