Kraj

RECMA: Starcom na szczycie zestawienia Overall Activity Volume 2019

Największym holdingiem pozostaje GroupM.

Starcom otwiera zestawienie RECMA Overall Activity Volume 2019 z obrotami na poziomie 811 mln euro (+1%). Za agencją z Publicis Groupe znalazły się MediaCom Warszawa (611 mln euro, +6%) i Wavemaker (595 mln euro, +4%). Pierwszą piątkę zamykają Zenith (386 mln euro, +11%) i Mindshare (375 mln euro, +15%).

Biorąc po uwagę holdingi, największy obrót wypracowało GroupM – 1,581 mld euro (+7%). Za GroupM znalazły się Publicis Groupe (1,404 mld euro, +4%) i agencje z IPG Mediabrands/IPG (481 mln euro, +13%). Kolejne dwa miejsca należą do Havas Media Group (446 mln euro, +19%) i Omnicomu (329 mln euro, +9%).

RECMA Overall Activity Volume zawiera w sobie m.in. billingi z mediów tradycyjnych, jak również wyniki ze sprzedaży digitalu, danych i analityki, branded contentu, eventów, jak również wartości za koordynację rachunków międzynarodowych.