Kraj

Red Bull Energy Shot zostaje na rynku

Polski oddział marketera nie wycofa brandu z rynku, choć w USA zaprzestano jego produkcji.

Red Bull Energy Shot zostaje na rynku
Red Bull Polska nie wycofa z rynku produktów Red Bull Energy Shot.

Ta skoncentrowana wersja napoju energetycznego zniknie wkrótce z rynku amerykańskiego. Red Bull North America zdecydował o zaprzestaniu produkcji i sprzedaży tych napojów. Red Bull Energy Shot został wprowadzony w USA w 2009 r. Wycofanie tej wersji energetyka ze sprzedaży firma uzasadniła potrzebą skoncentrowania się na głównej, klasycznej wersji napoju.

Polski oddział Red Bulla pozostawia tę wersję napoju na rynku. Marketer nie zdradza jego udziałów.

Przypomnijmy, że klasyczny Red Bull wiosną br. odzyskał pozycję lidera w rynku napojów energetycznych. Jak podaje marketer, powołując się na dane ACNielsena, obecnie udziały tej marki w rynku energetyków wartym ponad 700 mln zł wynoszą 21,1 proc. wartościowo.

Red Bull Energy Shot zadebiutował w Polsce w styczniu ub.r. To niegazowany bezalkoholowy napój energetyczny, którego smak i zawartość kofeiny nie różnią się od Red Bulla 250 ml. Jest przy tym mniej kaloryczny – zawiera 25 kcal (Red Bull Energy Drink 250 ml – 112,5 kcal).

Produkt nie wymaga schłodzenia, a jego poręczne opakowanie i mały rozmiar (pojemność 60 ml) pozwalają na wygodne umieszczenie w torebce, kieszeni czy schowku. Red Bull Energy Shot powstał jako napój mający dodawać energii przede wszystkim w okresach intensywnego wysiłku umysłowego i fizycznego.