Advertising Standards Authority (ASA) nakazała Coca-Coli wycofanie spotu reklamowego, w którym informuje konsumentów, jakie ćwiczenia muszą wykonać, aby spalić kalorie pochodzące z jednej puszki napoju. Według ASA reklama wprowadza konsumentów w błąd.
Zarzut dotyczył m.in. tego, że 139 kalorii można spalić w ciągu 75 sekund, głośno się śmiejąc. ASA podkreśla, że spalenie takiej ilości kalorii jest możliwe tylko wtedy, jeśli wszystkie wymienione w reklamie czynności zostaną wykonane przez konsumenta w czasie około godziny.
Coca-Cola skrytykowała orzeczenie ASA, podkreślając, że tylko 10 osób zgłosiło obiekcje wobec treści zawartych w 30-sekundowym spocie i dlatego zarzuty są bezpodstawne. Od momentu emisji spot obejrzało 39 mln osób. Za kreację i realizację odpowiada Publicis.
Informacje o kaloryczności i zachęta do aktywności fizycznej to fundament globalnych działań komunikacyjnych Coca-Coli, która przyłączyła się do walki z otyłością.
(BrandRepublic)