Zagranica

Reklama Coca-Coli o kaloriach zdjęta z anteny

Zdaniem specjalistów reklama wprowadza konsumentów w błąd.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FHhpK--XElhU%22%7D
Advertising Standards Authority (ASA) nakazała Coca-Coli wycofanie spotu reklamowego, w którym informuje konsumentów, jakie ćwiczenia muszą wykonać, aby spalić kalorie pochodzące z jednej puszki napoju. Według ASA reklama wprowadza konsumentów w błąd.

Zarzut dotyczył m.in. tego, że 139 kalorii można spalić w ciągu 75 sekund, głośno się śmiejąc. ASA podkreśla, że spalenie takiej ilości kalorii jest możliwe tylko wtedy, jeśli wszystkie wymienione w reklamie czynności zostaną wykonane przez konsumenta w czasie około godziny. 

Coca-Cola skrytykowała orzeczenie ASA, podkreślając, że tylko 10 osób zgłosiło obiekcje wobec treści zawartych w 30-sekundowym spocie i dlatego zarzuty są bezpodstawne. Od momentu emisji spot obejrzało 39 mln osób. Za kreację i realizację odpowiada Publicis.

Informacje o kaloryczności i zachęta do aktywności fizycznej to fundament globalnych działań komunikacyjnych Coca-Coli, która przyłączyła się do walki z otyłością.

(BrandRepublic)