Zagranica

Reklama marki Diageo zbanowana

Marka rumu Captain Morgan zdjęta z mediów społecznościowych za przekonywanie, że alkohol zabija nudę.

Reklama marki rumu Captain Morgan z portfolio Diageo została zdjęta ze względu na hasło, które propagowała. Asda uznała, że hasło “alkohol zabija nudę” jest zbyt niestosowne i niebezpieczne dla młodszych użytkowników mediów społecznościowych.
Poszło o zdjęcie pirata reklamującego rum, który podnosi szklankę z alkoholem do góry i głosi, że jest środa, a on w środku tygodnia wypowiada wojnę nudzie.
Asda uznała, że reklama stworzona przez agencję Tribal z Londynu jest nieodpowiedzialna społecznie i narusza przepisy kodeksu WPR związanymi z promowaniem marek alkoholowych.
Diageo broni się, że reklama miała na celu zachęcenie potencjalnych konsumentów do zerwania z ich środowymi przyzwyczajeniami i poszukiwania alternatywnych sposobów na spędzenie wieczoru, np. w gronie przyjaciół.

(Marketing Week)