Branża reklamy internetowej w Polsce nadal notuje wzrost. Pierwszy kwartał 2012 roku zakończył się wartością 485 mln zł, co przekłada się na indeks rok do roku na poziomie 9 proc.
Biorąc pod uwagę podstawowy podział reklam internetowych, w badanym okresie najważniejszymi kanałami są reklama graficzna oraz marketing w wyszukiwarkach (SEM), obydwa z 36-proc. udziałem w torcie. Na kolejnych miejscach znalazły się odpowiednio: ogłoszenia (20 proc.) oraz e-mail (6 proc.).
Warto odnotować dalszy dynamiczny wzrost wydatków na reklamę mobilną. Marketerzy wydali trzykrotnie więcej na komórki w pierwszym kwartale 2012 roku niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego.
Biorąc pod uwagę strukturę branżową, najbardziej aktywny w pierwszym kwartale br. był sektor motoryzacji, który wzrósł o jedną trzecią w stosunku do porównywalnego okresu zeszłego roku. Zanotowano także wzmożoną aktywność w branży turystycznej i sektorze nieruchomości. W czołówce nadal znajdują się finanse, telekomunikacja i handel.