Zagranica

Reklama ubezpieczeń na życie zbanowana przez ASA

Firma Dead Happy musiała usunąć swoją reklamę z powodu trywializowania samobójstw wśród mężczyzn.

Reklama ubezpieczeń na życie zbanowana przez ASA
Brytyjski start-up Dead Happy powstał jako spółka oferująca ubezpieczenia na życie. W komunikacji zdecydowała się na łamanie tabu wokół śmierci – w logotypie ma roześmianą czaszkę w kolorze błękitu. We wrześniu wystartowała z kampanią, której hasłem było “Life insurance to die for”. Na zdjęciu towarzyszącemu hasłu widnieje mężczyzna opierający się głową o ścianę. Ponieważ kampania została uruchomiona w Facebooku, reklama została zgłoszona przez użytkowników jako mająca trywializować zjawisko samobójstw wśród mężczyzn.
Kiedy firma uruchomiła kampanię, połączyła ją również z promocją – hasło “Skullman” aktywowało dwumiesięczny bezpłatny okres ubezpieczenia i zachęcało do skorzystania z promocji hasłem: “Sign up for the easiest life insurance money can buy”.
Sprawa została zgłoszona do reklamowego watchdoga ASA. W odpowiedzi na oskarżenia Dead Happy poinformował w komunikacie, że bardzo poważnie podchodzi do zagadnień zdrowia psychicznego, bronił się, że promocja jest częścią szerszych działań reklamowych, w której wykorzystano fotografie mające na celu zatrzymanie przy nich uwagi przechodniów. Firma zwróciła też uwagę, że zdjęcie pochodzi ze stocku, było wielokrotnie wykorzystywane w różnych kampaniach i nie ma związku z zagadnieniem depresji, a tym bardziej trywializowania chorób psychicznych.
ASA uznała jednak połączenie obrazu i hasła reklamowego za nieodpowiedzialne i obraźliwe i nakazała wycofanie reklamy z mediów społecznościowych.

(Independent)