Zagranica

Reklamy behawioralne oflagowane

Reklamy skierowane do użytkowników i wykorzystujące historię ich zachowań w sieci będą specjalnie oflagowane - postanowiły europejskie środowiska internetowo-marketingowe.

Behavioural ads in Europe to be flagged by icon

Ikonka “Opcja reklamowa” pojawi się na reklamie behawioralnej lub obok niej i po kliknięciu dostarczy konsumentom więcej informacji na temat reklamy behawioralnej w wybranym przez nich języku.

Użytkownicy będą mogli zarządzać otrzymywaniem takich informacji, a nawet całkowicie z niego zrezygnować po wejściu na stronę paneuropejską www.youronlinechoices.eu.

Ikonka prywatności to część różnych działań zmierzających do powstania kodeksu dobrych praktyk biznesowych, który ma dać więcej kontroli konsumentom. Kodeks (umownie zwany Framework) przygotowały wspólnie organizacje: Internet Advertising Bureau (IAB) Europe, World Federation of Advertisers, European Advertising Standards Alliance, Direct Marketing Association i Incorporated Society for British Advertisers (ISBA).

Pod projektem podpisały się licznie media, m.in. BBC Worldwide, “Financial Times”, Guardian News & Media i Telegraph Media Group oraz firmy internetowo-technologiczne AOL, Microsoft, Yahoo! i Vibrant Media.

(brandrepublic.com)