Kraj

Renault zadowolony z wyników sprzedaży w Polsce

Grzegorz Zalewski z Renault: - Cieszymy się z naszego historycznego wyniku, sprzedaliśmy najwięcej samochodów naszych marek, odkąd jesteśmy obecni jako bezpośredni przedstawiciel koncernu na polskim rynku.

Do reklam najnowszego modelu limuzyny Talisman Renault zatrudnił Bogusława Lindę.
Francuska grupa motoryzacyjna Renault, do której należą marki Renault i Dacia, może być zadowolona z ubiegłorocznych wyników sprzedaży tych aut w Polsce – osiągnęła historyczny rekord.

Jak podaje Renault, w 2015 r. zarejestrowano 41 433 nowe samochody marek Renault i Dacia. Grupa odnotowała wzrost sprzedaży obu marek w ub.r.: Renault o 14,9 proc. i Dacia o 1,3 proc. Udział obydwu marek w polskim rynku samochodowym wyniósł 10,13 proc.

Według analizy niezależnej firmy monitorującej rynek samochodowy IBMR Samar w ub.r. w Polsce zarejestrowano 17 946 nowych samochodów osobowych marki Renault, o 11 proc. więcej niż w 2014 r., co dało marce 5,09 proc. udziałów w rynku. Z kolei pod marką Dacia zarejestrowano w ub.r. 13 005 nowych aut osobowych, o 0,4 proc. mniej niż w 2014 r., co dało marce 3,69 proc. udziałów w rynku. 

Jeśli chodzi o samochody dostawcze, to Renault jest jednym z ich największych dostawców na polski rynek – w ub.r. zarejestrowano 8 543 sztuki aut dostawczych tej marki, o 24,1 proc. więcej niż w 2014 r., co dało marce 15,33 proc. rynku. Prześcignął go tylko Fiat (11 939 szt., wzrost o 11,8 proc.; 21,42 proc. udziałów w rynku).
Pod marką Dacia zarejestrowano w ub.r. 1 912 samochodów dostawczych, o 14,9 proc. więcej niż w 2014 r., co dało marce 3,43 proc. udziałów w rynku.

– Rok 2015 okazał się dobrym rokiem dla polskiej motoryzacji. Cieszymy się z naszego historycznego wyniku, sprzedaliśmy najwięcej samochodów naszych marek, odkąd jesteśmy obecni jako bezpośredni przedstawiciel koncernu na polskim rynku. Mam nadzieję, że nasze nowości: Talisman, Megane, Espace i Kadjar oraz kolejne premiery, które wkrótce zaprezentujemy, przełożą się na jeszcze lepszy wynik Renault w tym roku – zapowiada Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny w Grupie Renault odpowiadający za obszar East, w skład którego wchodzi nasz kraj.  

Z danych firmy Kantar Media, monitorującej wydatki reklamowe, wynika, że reklamy samochodów marki Renault w tradycyjnych mediach (telewizja, prasa, radio, kina, outdoor) kosztowały w ub.r. 70,5 mln zł (wartości cennikowe, nie uwzględniają rabatów), było to o 31,5 proc. więcej niż w 2014 r. (53,6 mln zł) i była to szósta najmocniej reklamowana w ub.r. marka samochodów w Polsce.

Dla Renault pracują m.in. agencja reklamowa Publicis i dom mediowy OMD.