Francuska grupa motoryzacyjna Renault, do której należą marki Renault i Dacia, może być zadowolona z ubiegłorocznych wyników sprzedaży tych aut w Polsce – osiągnęła historyczny rekord.
Jak podaje Renault, w 2015 r. zarejestrowano 41 433 nowe samochody marek Renault i Dacia. Grupa odnotowała wzrost sprzedaży obu marek w ub.r.: Renault o 14,9 proc. i Dacia o 1,3 proc. Udział obydwu marek w polskim rynku samochodowym wyniósł 10,13 proc.
Według analizy niezależnej firmy monitorującej rynek samochodowy IBMR Samar w ub.r. w Polsce zarejestrowano 17 946 nowych samochodów osobowych marki Renault, o 11 proc. więcej niż w 2014 r., co dało marce 5,09 proc. udziałów w rynku. Z kolei pod marką Dacia zarejestrowano w ub.r. 13 005 nowych aut osobowych, o 0,4 proc. mniej niż w 2014 r., co dało marce 3,69 proc. udziałów w rynku.
Jeśli chodzi o samochody dostawcze, to Renault jest jednym z ich największych dostawców na polski rynek – w ub.r. zarejestrowano 8 543 sztuki aut dostawczych tej marki, o 24,1 proc. więcej niż w 2014 r., co dało marce 15,33 proc. rynku. Prześcignął go tylko Fiat (11 939 szt., wzrost o 11,8 proc.; 21,42 proc. udziałów w rynku).
Pod marką Dacia zarejestrowano w ub.r. 1 912 samochodów dostawczych, o 14,9 proc. więcej niż w 2014 r., co dało marce 3,43 proc. udziałów w rynku.
– Rok 2015 okazał się dobrym rokiem dla polskiej motoryzacji. Cieszymy się z naszego historycznego wyniku, sprzedaliśmy najwięcej samochodów naszych marek, odkąd jesteśmy obecni jako bezpośredni przedstawiciel koncernu na polskim rynku. Mam nadzieję, że nasze nowości: Talisman, Megane, Espace i Kadjar oraz kolejne premiery, które wkrótce zaprezentujemy, przełożą się na jeszcze lepszy wynik Renault w tym roku – zapowiada Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny w Grupie Renault odpowiadający za obszar East, w skład którego wchodzi nasz kraj.
Z danych firmy Kantar Media, monitorującej wydatki reklamowe, wynika, że reklamy samochodów marki Renault w tradycyjnych mediach (telewizja, prasa, radio, kina, outdoor) kosztowały w ub.r. 70,5 mln zł (wartości cennikowe, nie uwzględniają rabatów), było to o 31,5 proc. więcej niż w 2014 r. (53,6 mln zł) i była to szósta najmocniej reklamowana w ub.r. marka samochodów w Polsce.
Dla Renault pracują m.in. agencja reklamowa Publicis i dom mediowy OMD.