
Zarząd Ringier Axel Springer Polska w związku z postępującym spowolnieniem rynku i drastycznym wzrostem cen papieru i energii podjął decyzję o redukcji zatrudnienia w firmie oraz ograniczeniu kosztów. W grudniu br. ukaże się ostatnie papierowe wydanie tygodnika „Auto Świat”. Wydawca skupi się na rozwijaniu treści redakcyjnych w serwisie Autoswiat.pl. „Przegląd Sportowy” od stycznia 2023 r. będzie pojawiać się w sprzedaży dwa razy w tygodniu, w poniedziałki i piątki. Po dokonaniu przeglądu rentowności poszczególnych obszarów biznesowych zdecydowano także o zakończeniu z końcem grudnia br. działalności serwisów Literia.pl i Vod.pl.
Zarząd podjął również decyzję o redukcji zatrudnienia w innych obszarach firmy. W związku z zamiarem przeprowadzenia zwolnień grupowych, które będą dotyczyć w sumie 8% pracowników firmy, co oznacza ok. 110 osób (na koniec grudnia 2021 r. RAS Polska zatrudniał 1394 pracowników), przystępuje do konsultacji ze związkami zawodowymi. Zgodnie z prawem pracy rozmowy będą trwały do 20 dni. Aby wesprzeć osoby najbardziej dotknięte drastycznym wzrostem cen, zarząd RAS Polska przyzna jednorazowe wsparcie finansowe pracownikom otrzymującym miesięczne wynagrodzenie niższe niż średnia krajowa.
Wydawca podkreśla, że wszystkie decyzje personalne związane ze zwolnieniami grupowymi będą omawiane bezpośrednio z pracownikami, których dotyczą, i nie będą komentowane przez spółkę.
– Nie będziemy komentować kwestii personalnych, a także obszarów firmy dotkniętych zwolnieniami. Obecnie przystępujemy do negocjacji ze związkami zawodowymi i wszelkie kwestie w pierwszej kolejności będą negocjowane ze związkami, a następnie z pracownikami, których one dotyczą – poinformowała nas Agnieszka Skrzypek-Makowska, kierownik komunikacji zewnętrznej RAS Polska.
Wiosną 2020 r. RAS Polska zapowiedział zwolnienie 90 pracowników, m.in. korespondentów „Przeglądu Sportowego” oraz pracowników oddziałów i centrali „Faktu”. W sierpniu br. wydawca zamknął drukowaną wersję magazynu “Komputer Świat”. W sierpniu br. Mark Dekan odszedł z wydawnictwa, obejmując stanowisko chief operating officera w Politico Media Group (Axel Springer SE), a firmą w Polsce zaczął zarządzać Aleksander Kutela, który wcześniej zajmował stanowisko wiceprezesa. W ub.r. przychody firmy zwiększyły się o 20,8%, do poziomu 663,3 mln zł, a zysk netto podniósł się z 23 mln zł do 33,5 mln zł. Przychody z tytułów sprzedaży reklamy internetowej wzrosły z 307,5 mln zł do 413,7 mln zł, a ze sprzedaży towarów i produktów (także książek) z 23,5 mln zł do 35,1 mln zł. Zmalały przychody tzw. pozostałe (m.in. z serwisów tematycznych, platform technologicznych) z 61,5 mln zł do 53,9 mln zł. Sprzedaż prasy przyniosła 120,6 mln zł (rok wcześniej 117,7 mln zł).