Kraj

Risen łączy się z Netguru i Kerris Group

Ze struktury Kerris wyodrębniono spółkę 300.codes. Pokieruje nią Piotr Nietrzebka.

Założyciele Risen postanowili zakończyć działalność w ramach wspólnego software house’u i realizować inne koncepcje biznesowe. Część zespołu przechodzi do Netguru i Kerris Group. Duc Vu Hoang, współzałożyciel Risen, a także CEO MyBaze.com, postanowił ponownie związać się na stałe ze start-upami. Skupia się on na rozwoju projektu iMeshup, systemu do kolaboracji przy tworzeniu materiałów 3D, dedykowanego twórcom gier i użytkownikom silników Unity.

Kilkunastoosobowa część zespołu Risen, m.in. specjaliści UX, project managerowie oraz programiści webowi, zasilili team Netguru, firmy oferującej usługi z zakresu doradztwa i tworzenia oprogramowania. – Przejęcie zespołu Risen jest dla nas kolejnym krokiem w drodze do realizacji strategii konsolidacji rynku usług wytwarzania oprogramowania. Dekadę temu Netguru tworzyły zaledwie trzy osoby, dziś zatrudniamy ponad 500 osób i obsługujemy ponad 100 klientów na globalnych rynkach – mówi Kuba Filipowski, chief strategy officer w Netguru.

Piotr Nietrzebka, wcześniej COO & co-founder Risen, wraz z częścią zespołu przeszedł do Kerris Group,
gdzie odpowiada za zarządzanie nowym podmiotem w strukturach Kerris: software housem 300.codes. Nietrzebka zajmował się wcześniej tworzeniem aplikacji bankowych na globalne rynki, kreowaniem rozwiązań dla start-upów w Londynie, pracą w dziale R&D warszawskiego oddziału duńskiej firmy działającej na rynku hearing aids. Uczestniczył również we wdrażaniu rozwiązań digital transformation dla szwajcarskich firm marketingowych oraz badawczych, a także wdrażaniu technologii blockchain w amerykańskim start-upie z rynku real estate.

– Wydzielenie ze struktury Kerris spółki 300.codes i powierzenie jej zarządzania Piotrowi Nietrzebce jest dla nas strategicznie istotnym działaniem. Wyodrębnienie osobnej spółki, skupiającej się na rozwoju nowoczesnych produktów web i mobile, pozwoli na podniesienie jakości, rozszerzenie zakresu usług i bardziej przejrzyste komunikowanie oferty obu podmiotów – komentuje Mikołaj Szymański, managing partner Kerris.