Polski oddział sieci brokerów reklamy radiowej firma RMS Polska inauguruje realizację programu “RMS checkUP!”. W ramach nowej usługi klienci firmy, którzy zainwestują w reklamę radiową, będą regularnie otrzymywać badania efektywności przeprowadzanych kampanii reklamowych. Partnerem programu jest firma badawcza IQS and Quant Group. Klienci, którzy w ramach ogólnopolskich kampanii reklamowych zainwestują określoną część radiowego budżetu w rozgłośniach lokalnych i regionalnych, będą mogli skorzystać z badań efektywności emitowanych spotów. RMS nie przewiduje obciążania reklamodawców kosztami badania. Będzie ono oferowane w ramach standardowej obsługi. “Nie kwestionujemy silnej pozycji stacji ogólnopolskich – wielokrotnie rekomendujemy naszym klientom rozwiązania bazujące na ich ofercie. Jednak nie sposób nie zauważyć faktu, iż rynek radiowy zmienia się bardzo dynamicznie. W obecnej rzeczywistości radiowej nowoczesne stacje regionalne oraz lokalne mogą i powinny odgrywać ważniejszą rolę w reklamowych zamierzeniach reklamodawców. Zamierzamy ich do tego przekonać” – mówi dyrektor sprzedaży RMS Polska Marek Wójcicki. Przedstawiciele RMS Polska, wprowadzając element oceny efektywności, zamierzają przedstawić w ten sposób kolejny argument przemawiający za tezą, że zwyczajowe planowanie radia wg modelu, w którym gros budżetu lokowane jest w stacji ogólnopolskiej, a dopiero reszta w rozgłośniach lokalnych, jest coraz rzadziej rozwiązaniem efektywnym. (JP)