Zagranica

Reklama

Personalia

Rob Wilk przechodzi z Microsoftu do Snapchata

Na stanowisku president of Americas zajmie się sprzedażą reklam w największym regionie Snapchata.

Rob Wilk był związany z Microsoftem od 2015 r., pomagając firmie zwiększyć jej atrakcyjność w oczach reklamodawców. Microsoft, właściciel platformy adtech Xandr, społecznościowej LinkedIn oraz wyszukiwarki Bing, w zeszłym roku wszedł w partnerstwo z Netflixem, stając się preferowanym sprzedawcą reklam dla giganta streamingowego. Także w 2022 r. Netflix przejął z firmy Snap, właściciela Snapchata, dwóch menedżerów Jeremiego Gormana i Petera Naylora.

Teraz Rob Wilk na stanowisku president of Americas zajmie się sprzedażą reklam na Snapchacie w Ameryce Północnej i Południowej. Platforma miała w 2022 r. 4,6 mld dolarów przychodów, o 12% więcej niż rok wcześniej, z czego większość pochodziła z reklam. Podobnie jak wiele innych firm technologicznych Snap odczuł skutki spowolnienia na rynku reklamowym, do czego dołożyła się silna konkurencja ze strony TikToka – w czwartym kwartale ub.r. przychody firmy nie zmieniły się, pozostając na poziomie 1,3 mld dol.