News Corp., właściciel m.in. “The Times”, “The Sun”, 20th Century Fox i “Wall Street Journal”, osiągnęła zysk roczny (koniec drugiego kwartału) w wysokości 2,74 mld dol., o 8 proc. większy niż rok wcześniej. Stało się tak mimo skandalu podsłuchowego w brytyjskim tytule “News of the World”.
W samym czwartym kwartale, kiedy afera wybuchła, przychody netto spadły o 22 proc., ale spadek ten przypisuje się taniej sprzedaży MySpace (35 mln dol., w czerwcu), niższej, niż oczekiwano, frekwencji w kinach i sprzedaży DVD.
Nabycie MySpace w 2005 r. za 580 mln dol. mimo przychodów z tego tytułu i tak skończyło się dla spółki stratą rzędu 254 mln dol.
Największy wpływ na wzrost zysku rocznego miał sukces kanałów telewizyjnych Murdocha w Stanach Zjednoczonych.
(brandrepublic.com)