“Rolling Stone”, słynący z opiniotwórczych tekstów o muzyce, kulturze i polityce, to ostatni z szeregu tytułów prasowych, które składają broń w obliczu spadku dochodów z reklam oraz odpływu czytelników do serwisów internetowych. W sierpniu br. zamknięto papierowe wydanie nowojorskiego tygodnika “Village Voice”.
Po raz pierwszy Wenner wprowadził zewnętrznego inwestora we wrześniu 2016 r., gdy firma Wenner Media LLC sprzedała 49 proc. udziałów w “Rolling Stone” singapurskiemu funduszowi BandLab Technologies. Transakcja miała być szansą na otwarcie przed marką nowych rynków – tak przynajmniej twierdził wtedy szef działu operacji cyfrowych w firmie Gus Wenner (jeden z trzech synów Janna).
Z oświadczenia wydanego 17 września br. wynika, że Wenner Media zatrudniło Methuselah Advisors jako doradcę przy planowanej obecnie transakcji. BandLab Technologies, firma próbująca sił w dziedzinie muzyki cyfrowej, której współzałożycielem jest Kuok Meng Ru, potomek jednej z najbogatszych rodzin w Azji, odmówiła komentarza w tej sprawie.
Wcześniej w br. Wenner Media sprzedało spółce American Media Inc. za nieujawnione kwoty tytuły prasowe “Men’s Journal” i “Us Weekly”.
(AdAge)