Kraj

Marketing

Top news

Rossmann chce rosnąć w dotychczasowym tempie

Oznacza to otwarcie 100 nowych placówek w 2023 r. przez największą w kraju sieć drogerii – jest ich już 1670.

W br., podobnie jak w 2022 r., niemiecka sieć Rossmann zamierza uruchomić w Polsce ok. 100 nowych placówek. W tym roku otwarto już m.in. sklep w wyremontowanym Forcie Wola w Warszawie, a do startu szykuje się drogeria w podwarszawskim Legionowie, w powstającym parku handlowym Family Park. – Sklepy stacjonarne zapewniają klientom unikalne doświadczenia zakupowe, m.in. fachowe doradztwo i pomoc naszych pracowników – powiedziała portalowi HandelExtra.pl Agata Nowakowska, rzeczniczka prasowa Rossmanna.

Powstawaniu nowych placówek stacjonarnych towarzyszyć będzie rozwój aplikacji mobilnej, która jest jedną z najstarszych w Polsce i ma już 8 mln użytkowników. Umożliwia ona m.in. w pełni samoobsługowe zakupy (bez podchodzenia do kasy) przy korzystaniu z funkcjonalności Rossmann Go. – Rossmann Go to szybsza i wygodniejsza (bez przekładania produktów z koszyka do torby) forma robienia zakupów, a jednocześnie taka, która umożliwia kontrolowanie swoich wydatków, bo w aplikacji jest dostępna historia zakupów – podkreśla Nowakowska. Aplikacja to także m.in. wyszukiwarka dostępności produktów w najbliższych drogeriach stacjonarnych (aktualizowana co 15 minut) oraz mechanizmy lojalnościowe, takie jak np. „Szybka akcja”.

Z 1670 placówkami Rossmann jest niekwestionowanym liderem rynku drogeryjnego w Polsce, zostawiając rywali daleko w tyle. Hebe jesienią ub.r. uruchomiło 300. sklep, Drogerie Natura to ponad 246 sklepów, Super-Pharm – niespełna 80 lokalizacji. Od niedawna pozycję w Polsce buduje niemiecka sieć drogerii dm – jej bilans z początku 2023 r. to 9 drogerii stacjonarnych, sklep online i aplikacja.