Kraj

Royal Unibrew wprowadza kolejne piwa niepasteryzowane

Producent zachęcony sukcesem niepasteryzowanego wariantu Łomży wprowadza dwa kolejne takie piwa.

Royal Unibrew Polska (RUP), czwarty pod względem wielkości producent piwa (z ok. 4 proc. udziałów w rynku), wprowadza do sprzedaży dwa nowe warianty piw niepasteryzowanych: Łomża Mocna niepasteryzowana oraz Rybnicki niepasteryzowany.

Obok głównego wariantu Łomży Export RUP wprowadził wiosną tego roku dwa warianty niepasteryzowane: Łomża Wyborowe oraz Łomża Niepasteryzowane w charakterystycznej butelce typu „bączek”.

W ciągu ośmiu miesięcy tego roku sprzedaż piwa marki Łomża wzrosła o 30 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. (to też zasługa sukcesywnego poszerzania dystrybucji tej marki), a jak twierdzi producent, wariant niepasteryzowany spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem i obecnie stanowi już 15 proc. wolumenu sprzedaży tej marki.

Carlsberg Polska w 2007 r. wprowadził na rynek niepasteryzowany wariant piwa Kasztelan (marka regionalna dystrybuowana głównie na obszarze województw kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego). Powtórzył ten ruch w kolejnym sezonie, a w ub.r. wprowadził warianty niepasteryzowane Bosmana (marka lokalna – w województwie zachodniopomorskim) oraz Piasta (marka lokalna – tereny Dolnego Śląska). W tym roku Carlsberg zdecydował się na ogólnopolską dystrybucję Kasztelana niepasteryzowanego i wsparcie go pierwszą w historii kampanią telewizyjną marki.

%7B%22guid%22%3A%22niepasteryzowane1285682174%22%2C%20%22name%22%3A%22niepasteryzowane%22%7D