Kraj

Rusza e-sklep marki Zara

Startuje projekt e-commerce największego detalisty odzieżowego w Europie.

Na razie szczegóły tego projektu nie zostały ujawnione. Prawdopodobnie przedsięwzięcie będzie wyglądać podobnie jak działający już kilka miesięcy sklep marki Bershka, tak samo jak Zara należącej do firmy Inditex.

To właśnie Bershka wystartowała jako pierwsza wielokanałowa platforma dużego detalisty adresowana do Polaków. Sklep ma całkowicie polski interfejs, ceny są w złotych. Dostawa do domu kosztuje 15 zł, ale zakupy można odebrać także w każdym salonie sieci w Polsce. W sklepie stacjonarnym można też towar zwrócić bez dodatkowych kosztów. Zasady handlu w e-sklepie Zary będą zapewne podobne.

Polacy mogli już od pewnego czasu kupować w paneuropejskich sklepach internetowych takich marek, jak: Esprit, Marks & Spencer czy Gap.com. Te projekty jednak nie miały nawet polskiej wersji językowej serwisu, nie mówiąc już o integracji usługi z siecią sklepów stacjonarnych w Polsce.

Największy konkurent marki Zara – H&M – nie ma na razie e-commerce w Polsce, chociaż prowadzi już w tym kierunku prace. Polacy mogą natomiast kupować ubrania należącego do H&M brandu Monki. Marka uruchomiła paneuropejski sklep, w którym mogą zaopatrywać się konsumenci z 18 krajów, w tym z Polski. Jest to pierwszy internetowy projekt H&M, który dotyczy rynku polskiego.