Kraj

Ruszyła kampania społeczna Dove pod hasłem "Detox Feedu"

Za koncept kreatywny kampanii odpowiada That One Agency, za zakup mediów – dom mediowy Mindshare, za PR - Yellowcups.

Ruszyła kampania społeczna Dove Detox Feedu. Jej celem jest podjęcie realnych działań wspierających nastolatki i ich rodziców, by potrafili powiedzieć stop toksycznym treściom ukazującym się w sieci. Ma także zachęcić nastolatki do pozytywnego myślenia o swoim wyglądzie.

  • Jesteś głodna? Napij się wody! Chcesz się pozbyć cellulitu? Owiń się folią spożywczą! A jeśli marzysz o pełnych ustach, wystarczy kilka minut w gabinecie – to słyszą polskie nastolatki, przeglądając treści w social mediach. Tego typu treści są niezwykle toksyczne, wpływają negatywnie na samoocenę i poczucie własnej wartości, niszczą zdrowie psychiczne nastolatek oraz narażają je na konsekwencje zdrowotne – alarmuje Dove.

Marka Dove (Unilever) w ramach kampanii Detox Feedu poprosiła o pomoc influencerów, którzy mają pozytywny wpływ na myślenie kobiet i nastolatek o swoim wyglądzie, bo pokazują realne ciała, edukują, zachęcają do budowania pewności siebie poza wzorcami z internetu. Komunikację na swoich profilach social mediowych będą prowadziły m.in. Aleksandra Żebrowska, Joanna Koroniewska i Patricia Kazadi. Merytorycznego wsparcia kampanii udzielili także eksperci: Małgorzata Ohme, Szymon Niemiec i Karolina Tucholska-Siermińska.

Na stronie www.detoxfeedu.pl można podpisać petycję, której założeniem jest podjęcie inicjatywy ustawodawczej i wprowadzenie przepisów nakładających na reklamodawców i twórców reklam obowiązek oznaczania retuszowanych zdjęć wykorzystywanych w reklamach. Jeśli jakakolwiek część ciała modelki/modela zostanie zmieniona poprzez retusz lub inną cyfrową ingerencję, powinno to zostać opatrzone komunikatem „Zdjęcie zmienione cyfrowo. Nie odzwierciedla rzeczywistego wyglądu przedstawionej osoby”.

Marka Dove od kilku lat prowadzi program Dove Self-Esteem, który wspiera dziewczynki i kobiety w ich samoakceptacji. Za koncept kreatywny kampanii odpowiada That One Agency, za zakup mediów – dom mediowy Mindshare, za PR – Yellowcups.