Kraj

Rynek reklamy telewizyjnej w drugim kwartale urósł o blisko 50%

To jednak wciąż mniej niż w 2019 r.

Rynek reklamy telewizyjnej w drugim kwartale urósł o blisko 50%

Na reklamy w telewizji reklamodawcy w Polsce wydali w II kwartale br. 1,156 mld zł – wynika z szacunków Publicis Groupe, właściciela m.in. domów mediowych Starcom, Zenith i Spark Foundry. To o 48,7% więcej niż rok temu – w poprzednim roku rynek przeżył zapaść spowodowaną covidowym zamrożeniem gospodarki. To jednak wciąż nie oznacza odrobienia strat sprzed pandemii, choć różnica nie jest wielka – rynek reklamy TV w II kw. 2019 r. był wart 1,194 mld zł.

Wydatki na reklamy telewizyjne w całym pierwszym półroczu br. wyniosły 2,078 mld zł i były wyższe od ubiegłorocznych o 26,6%.