Kraj

Sebastian Vettel będzie reklamował Playa

W najbliższy piątek rusza kampania oferty Red Bull Mobile w sieci Play.

Sebastian Vettel będzie reklamował Playa
P4, operator sieci komórkowej Play, rozpocznie oficjalnie sprzedaż komercyjnej oferty Red Bull Mobile.

– To pierwszy na rynku przypadek, że istniejąca firma telekomunikacyjna wykorzystuje brand innego przedsiębiorstwa i nie jest to model wirtualnego operatora MVNO – mówi Bartosz Dobrzyński, szef marketingu Play. O planach startu Red Bull Mobile w sieci Play pisaliśmy w MMP24 26.07.

Oferta Red Bull Mobile w Play to zarówno pre-paid (starter za 9 zł z puszką napoju), jak i abonamenty (dwa: 444 minuty/SMS-y/MB do transmisji za 66 zł i 666 minuty/SMS-y/MB za 88 zł) oraz trzy dedykowane smartfony (Red Bull Mobile One, LG P970, HTC Wildfire S).

Przedstawiciele sieci nie ujawniają planów sprzedażowych, Dobrzyński mówi o sprzedaży w dziesiątkach tysięcy. Już miesiąc temu, podczas zawodów Red Bull X-Fighters w Poznaniu 6 sierpnia, rozdano 30 tys. starterów, z których aktywowano ponad połowę, a z tych ponad 80 proc. doładowano. – Naszą główną ofertą i marką pozostaje Play, zaś Red Bull Mobile ma być uzupełnieniem dla osób, które identyfikują się ze światem tej marki – mówi szef marketingu Playa.

W piątek ruszy kampania reklamowa oferty Red Bull Mobile w Playu. W reklamach pojawi się Sebastian Vettel, niemiecki kierowca wyścigowy, ubiegłoroczny mistrz świata Formuły 1 (reklamował on już Red Bull Mobile na Węgrzech). Red Bull jest sponsorem zespołu Formuły 1, w którym drugim obok Vettela kierowcą jest Mark Webber. Kreację przygotowuje Red Bull Media House, zaś w planowaniu i zakupie mediów uczestniczył MediaCom, dom mediowy Playa (kampanię współfinansują obie strony). Firmy nie ujawniają zasad ani szczegółów wzajemnych rozliczeń. Red Bull chce wyjść poza rolę li tylko producenta energetyków, produkuje bowiem i chce sprzedawać kontent (z eventów, zawodów etc.).

Polska jest szóstym rynkiem, na którym startuje Red Bull Mobile. W 2008 r. ruszył w Austrii (obecnie jedną piątą sprzedaży abonamentów A1 Telekom stanowi oferta Red Bull Mobile), w 2009 r. w Szwajcarii (z firmą telekomunikacyjną Sunrise), w ub.r. na Węgrzech (z firmą Telenor), a w tym roku w RPA (z firmą Cell C, w lutym) i w Belgii (z operatorem Mobistar, w kwietniu). Następna w kolejności będzie Australia (tam partnerem będzie Vodafone).