Zagranica

Second Life bez marek i użytkowników

Wirtualny świat Second Life stracił zainteresowanie marketerów i większości użytkowników. Według "The Daily Telegraph" w ostatnim czasie z serwisu korzystało...

Wirtualny świat Second Life stracił zainteresowanie marketerów i większości użytkowników. Według “The Daily Telegraph” w ostatnim czasie z serwisu korzystało ok. 580 tys. użytkowników, podczas gdy jest ich zarejestrowanych ok. 15 mln (wedle szacunków Linden Labu, do którego należy Second Life).

Z wirtualnego świata wycofała się już większość marketerów, m.in. firmy telefonii komórkowej T-Mobile i Vodafone. Spadek zainteresowania Second Life tłumaczy się m.in. zmniejszeniem możliwości zarabiania tzw. linden dolarów (wirtualnej waluty w wirtualnym świecie) oraz poszerzeniem oferty w internecie, przede wszystkim wzrostem znaczenia serwisów społecznościowych, tj. Facebooka czy Twittera.

Z Second Life wiązano wcześniej wiele nadziei. Traktowano go jako obszar penetracji firm badawczych, dzięki któremu można odnajdywać nowe insighty konsumenckie oraz obserwować zachowania zakupowe zarówno online, jak i offline. W Polsce próby analiz tego wirtualnego świata prowadziła m.in. firma badawcza IQS & Quant Group. (“The Daily Telegraph”)