Akcję zrealizowano we współpracy ze znanymi blogerami i youtuberami – Natalią Tur (Nishka.pl), Michałem Fedorowiczem (Kulturą w płot), Pauliną Mikułą (YT/Mówiąc inaczej) i Maciejem Dąbrowskim (YT/Z dupy), którzy wcielili się w członków organizacji L.I.C.H.O., odpowiedzialnej za pornografię, przemoc, wirusy i ataki hakerskie w internecie.
Kampanię poprzedziło teaserowe “przejęcie” fanpage’a Serca i Rozumu przez złoczyńców, którzy m.in. opublikowali na nim swój manifest. Serce i Rozum, po “odbiciu” profilu, powołali do życia Agentów CyberTarczy – fanów, którzy przez grywalizację włączyli się w misję pokonania zła w internecie, dowiadując się jednocześnie o zagrożeniach czyhających w sieci i odpowiadających na nie aktywnościach operatora. W czterech kolejnych odsłonach fani walczyli z kolejnymi reprezentantami L.I.C.H.A., pokonując ich na ich własnych polach. Kampanię kończy spot, w którym złoczyńcy powracają na ścieżkę dobra. Kontynuacją komunikacji będą działania w kanałach własnych współpracujących influncerów, którzy przekażą swoim fanom dodatkowe informacje na temat bezpieczeństwa w sieci.
Działania rozpoczęły się od spotu z Sercem i Rozumem, który od 22 maja emitowały główne stacje telewizyjne (TVN, TVP i Polsat). Następnie, przy wsparciu kampanii odsłonowej, akcja została w głównej mierze przeprowadzona w mediach społecznościowych Orange, a także na specjalnej stronie www.agencicybertarczy.pl.
Za ideę i realizację kampanii odpowiadają DWL i Publicis, produkcję części telewizyjnej powierzono Platige Image i Film Produkcji, a części internetowej Grandessie.
Spot można zobaczyć tutaj.