Kraj

Serwisy VoD walczą o widzów

Coraz większy ruch wśród rodzimych serwisów VoD - walczą one o poszerzenie zasięgu.

Wczoraj Iplex Sp. z o.o., właściciel internetowego serwisu Iplex.pl z filmami wideo, które użytkownicy mogą oglądać za darmo w zamian za obejrzenie reklam, poinformował o porozumieniu o współpracy ze spółką ALLCinema Sp. z o.o. Sp. komandytową – producentem jednego z najpopularniejszych na rynku odtwarzaczy multimedialnych AllPlayer.

Przy każdorazowym uruchomieniu programu Allplayer użytkownik uzyskiwać będzie informacje o nowych filmach, które za pomocą jednego kliknięcia bezpłatnie zobaczyć będzie można w oknie odtwarzacza AllPlayer.

Nowa wersja AllPlayer 4.6 będzie mieć dodatkową funkcjonalność – odtwarzanie filmów na odbiornikach zewnętrznych oraz oglądanie ich bez konieczności pozostawania wyłącznie na stronie, na której zainstalowano Web Player.

– Wkrótce każde uruchomienie programu AllPlayer pozwoli zobaczyć aktualne nowości, jakie oferować będzie Iplex.pl. Dzięki temu znacznie zwiększy się zasięg naszego serwisu – mówi Łukasz Skrzypek, prezes Iplex Sp. z o.o.

Ilu użytkowników ma zainstalowane na swoich komputerach wersje programu AllPlayer, producent nie wie, natomiast tylko z jednego serwisu z oprogramowaniem Dobreprogramy.pl został on pobrany ponad 6,8 mln razy.

Iplex oferuje ponad 1,5 tys. filmów takich dystrybutorów, jak: BestFilm, Kino Świat, Vitra Film, Epelpol Entertainment, ale kupuje też prawa do tytułów bezpośrednio za granicą, do końca tego roku katalog ma liczyć 4 tys. Od startu 8 lutego ub.r. Iplex przyciągnął 3,68 mln użytkowników (średnio 360 tys. miesięcznie – dane firmy).

Swoich przychodów spółka Iplex nie ujawnia. Prezes Iplex twierdzi jednak, że w grudniu ub.r. spółka osiągnęła break-even (próg rentowności), cały miniony rok zakończyła jeszcze stratą (choć wedle słów prezesa była ona “niewielka”), natomiast 2011 r. ma już zakończyć dodatnim wynikiem netto.  
W listopadzie ub.r. Iplex nawiązał współpracę z producentem telewizorów i kin domowych Panasonic Polska (patrz MMP24 z 18.11 ub.r.).

Przedwczoraj informowaliśmy w MMP24 o współpracy spółki Redefine, właściciela internetowej telewizji Ipla, z producentem telewizorów i kin domowych Sony Poland (patrz tutaj). Ipla była już wcześniej dostępna w urządzeniach Panasonic oraz Samsung, a także w urządzeniach przenośnych (komórki, tablety) z systemami operacyjnymi Windows, Linux, Mac OS (także iPhone, iPad) oraz Android.

Dwa dni temu Agora SA, właściciel m.in. portalu Gazeta.pl, poinformował o uruchomieniu nowego serwis VoD Kinoplex.gazeta.pl, w którym oferuje internautom filmy i programy telewizyjne takich dystrybutorów, jak SPI International, National Geographic (Grupa Fox International Channels Poland), Vivarto oraz Art House, bezpłatnie w zamian za obejrzenie reklam (czyli w takim modelu jak Iplex). Sponsorem startu serwisu jest sieć komórkowa FreeM wirtualnego operatora InMobile (o współpracy InMobile z Agorą pisaliśmy w MMP24 21 stycznia br.).

To już kolejne podejście Agory do VoD – na przełomie 2009 i 2010 r. Gazeta.pl uruchomiła we współpracy z firmą VOweb Poland serwis Waszefilmy.gazeta.pl. Umowa z VOweb wygasła z końcem ub.r., Agora zdecydowała się zaś na uruchomienie serwisu VoD Kinoplex. Serwis Waszefilmy.pl funkcjonuje niezależnie (jest to witryna informacyjna SPI International nt. trzech kanałów filmowych Filmbox).

Obecnie w serwisie VoD Kinoplex oferuje kilkadziesiąt tytułów filmowych. Codzienne dodawane są trzy nowe. Agora informuje, że negocjuje z kolejnymi dystrybutorami. Agora ma też telewizję internetową Gazeta.tv, platformę z serialami internetowymi TiVi.pl (to przedsięwzięcie prowadzone przez spółkę A2 Multimedia, utworzoną przez Agorę i ATM Grupę) oraz serwis z kanałem telewizji internetowej Tuba.tv.