Kraj

ShowMax wkracza na polski rynek

Równolegle startuje kampania promocyjna serwisu.

Serwis VoD ShowMax, należący do firmy Naspers, rozpoczął oficjalnie działalność na polskim rynku. Projekt koordynuje Maciej Sojka, wcześniej związany m.in. z YouTube, TVN24 i platformą N (obecnie NC+). Polski zespół ShowMaksa współtworzą też Jerzy Dzięgielewski (wcześniej w HBO i Viacomie), Grzegorz Esz (UPC, Netia, Heyah) i Karol Depczyński (Evio, PKP).

Właściciel serwisu deklaruje, że ma już podpisane umowy dystrybucyjne m.in. z firmami: Kino Świat, NBC Universal i Paramount Pictures. Twórcy serwisu podkreślają, że w ofercie akcentowane będą produkcje polskie, w tym przygotowane specjalnie dla ShowMaksa m.in. przez Wojciecha Smarzowskiego i Partyka Vegę. Vega wyreżyserował m.in. etiudę promującą film, w której główną rolę gra aktor Ewan McGregor. Na stronie serwisu promowane są przede wszystkim zagraniczne produkcje serialowe, w tym takie pozycje jak: “Dexter”, “Żona idealna”, “Doktor House” czy “Borgiowie”. Miesięczny dostęp do oferty ShowMax kosztuje 19,90 zł (na dwóch urządzeniach). Debiutowi towarzyszy promocja – dwa tygodnie darmowego dostępu.

Równocześnie ze startem oferty rozpoczęto kampanię reklamową. Przygotowała ją agencja Bridge2Fun. Produkcją reklam zajął się Opus Film, a muzykę opracował Łukasz Targosz. Za planowanie i zakup mediów odpowiadał dom PHD. W Internecie akcję wspiera Performance Media. Kampania ma charakter dwuetapowy – prowadzone obecnie działania powiązane są z filmami reklamowymi przygotowanymi przez Patryka Vegę. Do kolejnego etapu, który ruszy w marcu, agencja zaprosiła Wojciecha Smarzowskiego. Budżet działań nie został podany.

O planach uruchomienia ShowMaksa pisaliśmy w MMP24 w wydaniu z 16 grudnia 2016 r.