Zagranica

Siostry Williams w reklamie Apple

Marketer zafundował podwójną promocyjną przyjemność fanom sportu i technologii.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2Fas6EH0UuNOo%22%7D
W nowym spocie reklamowym firmy Apple siostry Venus i Serena Williams grają jednocześnie w ping-ponga. Spot wykreowany przez TBWA Media Arts opiera się na koncepcie snu. Bohaterowi snu – właścicielowi telefonu iPhone 5 – śnią się dwie siostry Williams, grające jednocześnie po drugiej stronie stołu ze śniącym. Kampania ma na celu przedstawienie możliwości telefonu i jednocześnie ekspozycję jednej z wygodnych funkcji: “do not disturb”, która może pomóc właścicielowi telefonu w poświęceniu się w całości ulubionym zajęciom (jak np. marzeniom o meczu z siostrami Williams) bez potrzeby odbierania telefonów.   

Apple wcześniej intensywnie wspierał narzędzie w postaci wirtualnej asystentki Siri, wykorzystywał również twarze znanych osób i celebrytów, którzy wzięli udział w kampanii.
Siostry Williams w nowej reklamie nie pełnią tylko funkcji reprezentacyjnej i rekomendacyjnej: zdaniem analityków są symptomem wpisywania się marki w historię. Nowością w komunikacji marki jest to, że reklama w tym przypadku eksponuje konkretną funkcję – takie działanie jest konieczne ze względu na rosnącą konkurencję na rynku smartfonów. 

(Horizont)