Skoda rozpoczęła kampanię wspierającą nową wersję Skody Yeti. Globalny koncept kampanii oparty jest na haśle “What did you do last weekend”, które na polskim rynku odzwierciedlone będzie w koncepcie “Yeti porywa”.
Główne założenie kampanii to gra słów opierająca się na skojarzeniu bajkowego zwierzęcia Yeti, porywającego ludzi, z modelem Skoda Yeti. Na podstawie hasła kampanii stworzony został spot telewizyjny, który z początkiem lutego br. emitowany będzie online oraz w kanałach: TVP, Polsat, TVN, tematycznych TVP i TVN Turbo. Kampania obejmie sponsoring programów przygodowych w kanale Discovery i obecność w samych programach, radio, prasę, w tym magazyny hobbystyczne, sportowe i podróżnicze, digital i outdoor oraz kino.
MediaCom odpowiadał za wypracowanie strategii mediowej, zaplanowanie i zakup mediów, kreacją zajęła się agencja Opcom, za social media – agencja Kalicińscy.com, za niestandardowe wykorzystanie mediów zaś jednostka contentowa MediaCom Beyond Advertising.
Według analiz MediaComu konsument kupujący SUV-a to człowiek mieszkający na przedmieściach, dojeżdżający do pracy i potrzebujący auta, które sprosta polskim drogom. To osoba zapracowana, wykształcona i oczekująca wyższego standardu życia, aktywności i realizacji także w sferze pozazawodowej. Stąd chętnie uprawia sport, podróżuje i potrzebuje samochodu nie tylko do transportu, ale również do przewożenia i wyjechania w pozamiejski teren. – Pokazujemy, że Yeti jest samochodem, który może być towarzyszem weekendowych lub wakacyjnych przygód – mówi Adam Bąk, account manager w MediaCom Warszawa.