Badanie ma mieć charakter stały, będzie prowadzone falami. Każdego roku ma być przeprowadzonych minimum 12 fal. Każda z nich ma zawierać blok stałych pytań oraz blok tematyczny. W pierwszej fali przedsiębiorcy ocenią jakość usług finansowych, w drugiej ofertę firm IT.
W każdej fali wezmą udział przedstawiciele minimum 500 firm. Obecnie tworzony jest panel, do którego mogą zgłaszać się firmy zatrudniające do 50 pracowników.
Autorzy badania wyszli z założenia, że w Polsce nie istnieją regularne, szeroko zakrojone badania opinii przedsiębiorców prowadzących małe firmy. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego firmy te zatrudniają ok. 5 mln osób w Polsce.
Pierwsza fala badania ma ruszyć w połowie sierpnia br., a jej wyniki mają być znane we wrześniu br.
Uczestnicy badania mają otrzymywać dostęp do stale aktualizowanych raportów badawczych. Oprócz tego mają być tworzone nowe funkcjonalności, portal społecznościowy, spotkania z ekspertami, forum tematyczne.
Partnerami projektu są portal Wyborcza.biz i telewizja TVN CNBC Biznes. Za komunikację marketingową badania odpowiada firma Practica Market Conversations.