Kraj

Smirnoff Black chce być numerem dwa

Zaostrza się rywalizacja o wysokomarżowy segment wódek premium imports.

Smirnoff Black z portfolio Diageo Polska ma ambicje zostać  numerem dwa w segmencie wódek premium imports. Ma to się stać w perspektywie kilku lat. Marka właśnie zakończyła drugą edycję międzynarodowego projektu marketingowego Smirnoff Nightlife Exchange, która pieczętuje drugi rok wsparcia brandu na polskim rynku.

Smirnoff ma w Polsce dwie odmiany: Smirnoff Vladimir – lokalna wersja sprzedawana tylko w Polsce, konkurująca np. z Bolsem i Wyborową, oraz Black pozycjonowana na tej samej półce co Finlandia i Absolut. W naszych sklepach nie ma właściwie natomiast najpopularniejszego na świecie międzynarodowego wariantu o nazwie Smirnoff 21.

Firma Diageo Polska zdecydowała się wspierać wariant Black ze względu na wyższe marże w porównaniu z segmentem premium domestic, gdzie konkuruje Smirnoff Vladimir.

Obecnie Smirnoff Black ma około 3 proc. swojego segmentu w ujęciu wartościowym. Liderem jest Finlandia (Brown-Forman Polska), która ma ponad 50 proc. rynku. Numerem dwa jest Absolut (Pernod Ricard).

W 2012 r. Diageo Polska zamierza zbadać wyniki wizerunkowe Nightlife Exchange Project, w tym obecność w nim Madonny jako międzynarodowej ambasadorki. Przedsięwzięcie to będzie prawdopodobnie w jakiejś formie kontynuowane.