
SodaStream, producent ekspresów do gazowania wody, wprowadza nową identyfikację wizualną i repozycjonowanie marki zgodnie z oczekiwaniami konsumentów, poszukujących produktów premium (szczególnie w segmencie produktów spożywczych), zwracających uwagę na ich funkcjonalność, wygląd oraz wpływ na zdrowie i środowisko naturalne. Aby to podkreślić, marka wprowadziła nowe logo, paletę barw oraz stronę internetową. Zmianom uległa również strategia komunikacji i portfolio produktów.
“Push for better” – to główne hasło towarzyszące marce SodaStream, nawiązuje do gestu gazowania wody za pomocą saturatora. Zmianie uległ symbol marki – dwie krople wody, które splatając się, tworzą formację yin i yang, symbolizując tym samym równowagę i harmonię występującą w przyrodzie. Logo zawiera w sobie również literę “S” – odzwierciedlenie nazwy marki SodaStream. Wprowadzono również nową, naturalną paletę kolorystyczną (nawiązanie przede wszystkim do barw wody i piasku).
Oprócz rebrandingu SodaStream wprowadza nowy system pozycjonowania produktów. Przykładem jest linia Collection, do której należą ekspresy Art i Duo. Niebawem linia zostanie rozszerzona o nowy saturator, stworzony we współpracy ze światowej sławy projektantem. Firma chce zrewolucjonizować branżę napojów gazowanych i zachęcić ludzi do picia wody. Badania pokazują, że posiadacze SodaStream każdego dnia piją ponad 50% więcej wody niż osoby, które jeszcze nie korzystają z saturatora. Badania pokazują również, że wśród klientów SodaStream poprawia się również motywacja dotycząca zdrowego stylu życia. 60% z nich deklaruje wzrost aktywności fizycznej oraz dokonywanie lepszych wyborów żywieniowych.
Repozycjonowania marki dokonała londyńska agencja projektowa i brandingowa Pearl Fisher we współpracy z Eitanem Cohenem, kreatywnym doradcą SodaStream.
Nowa identyfikacja wizualna SodaStream jest już obecna na stronach internetowych i mediach społecznościowych, a wprowadzanie nowych projektów opakowań rozpocznie się w 2023 r. i będzie przebiegało stopniowo na wszystkich 47 rynkach, na których funkcjonuje firma.
SodaStream na polskim rynku jest obecna od 2 lat, jednak historia marki ma ponad 100 lat. W 1903 r. SodaStream rozpoczęła rewolucję na rynku napojów sodowych, przedstawiając system umożliwiający konsumentom samodzielne przygotowywanie wody gazowanej w zaciszu własnego domu.
