Kraj

Sony szykuje mocne uderzenie reklamowe

Kampania smartfona Xperia Z będzie jedną z większych w historii marketera.

Sony szykuje mocne uderzenie reklamowe
Sony Mobile, czyli dywizja japońskiego koncernu Sony zajmująca się produkcją i sprzedażą telefonów komórkowych i akcesoriów do nich, szykuje jedne z większych w swojej historii działań reklamowych. W drugiej połowie lutego br. do sprzedaży wejdzie nowy model smartfona Sony Xperia Z. Będzie to topowy telefon w ofercie operatora. Po raz pierwszy Sony zdecydowało się na polską prezentację nowego modelu na 1,5 miesiąca przed jego wprowadzeniem do sprzedaży. Przedwczoraj w nocy miał on swoją światową premierą na targach CES w Las Vegas (USA). Będzie on dostępy w ofercie u wszystkich czterech największych operatorów, a w tzw. wolnej sprzedaży (np. w Media Markt, Saturn, Euro RTV AGD) ma kosztować ok. 3 tys. zł.

Telefon ma 5-calowy wyświetlacz o rozdzielczości full HD (1080p), z obydwu stron pokryty jest hartowanym szkłem, dodatkowo zabezpieczonym przed pęknięciem specjalną powłoką, elegancka obudowa została uszczelniona, dzięki czemu telefon jest wodo- i kurzoodporny (według zapewnień producenta może leżeć metr pod wodą przez pół godziny i mu to nie zaszkodzi). Telefon działa pod kontrolą systemu Android. Najnowszy procesor (1,5 GHz) i duża pamięć (2GB) mają zapewnić wysoką wydajność, a pojemna bateria (2330 mAh) – efektywność użytkowania. Dodatkowo Sony opracowało specjalny tryb, który nazwało Stamina – polega on na tym, że po zgaszeniu ekranu wszystkie aplikacje i procesy działające w tle (np. e-mail, synchronizacje, lokalizacje itp.) zostają zamrożone w celu oszczędzania baterii, dzięki czemu – jak zapewnia producent – telefon na jednorazowo naładowanej baterii ma wytrzymywać nawet cztery razy dłużej niż inne smartfony w tej klasie.

Sony szykuje mocne uderzenie reklamowe
Sony nie ujawnia planów sprzedażowych, jakie wiąże z tym modelem. Agnieszka Jaśkiewicz, szefowa marketingu polskiego Sony Mobile, przyznaje, że będzie to topowy model w ofercie producenta i dlatego na luty i marzec Sony szykuje największą w I połowie roku (i jedną z większych w swej historii) kampanii reklamowych. Obejmie ona telewizję (wiodącymi kanałami będą TVN, TVN24 i TVN Style). Sony samodzielnie będzie emitować 30-sekundowe spoty, natomiast krótsze wersje (15-sekundowe) będą wyświetlane w ramach kampanii zaplanowanej wspólnie z operatorami. Oprócz telewizji zaplanowane są także reklamy w kinach, na outdoorze, w prasie i internecie. Sony używa kreacji przygotowywanych globalnie, natomiast za ich adaptację i prace przygotowywane u nas lokalnie odpowiada agencja McCann Erickson, planowaniem i zakupem mediów zajmuje się zaś dom mediowy PHD Media Direction. Wysokości budżetu zaplanowanego na te działania marketer także nie ujawnia.

Będzie to trzecia duża kampania telefonów marki Sony na polskim rynku, po “rozwodzie” z Ericssonem. Pierwsza, na wiosnę, dotyczyła modelu Xperia S, druga, jesienią, związana była z premierą filmu o Jamesie Bondzie i telefonem Xperia T.