Kraj

Sphinx prognozuje wzrost przychodów ze 164,6 mln zł w br. do 332 mln zł w 2020 r.

Firma przewiduje, że w ciągu pięciu lat sieć jej restauracji zwiększy się z obecnych 92 do ponad 160.

Sphinx prognozuje wzrost przychodów ze 164,6 mln zł w br. do 332 mln zł w 2020 r.
Firma Sfinks Polska, właściciel sieci 92 restauracji Sphinx, największej w kraju oferujących casual dining, przewiduje, że w ciągu najbliższych pięciu lat (do 2020 r.) liczba lokali pod jej szyldem zwiększy się o ok. 70. Nowe lokale mają powstawać przede wszystkim w dużych miastach, powyżej 100 tys. mieszkańców.

Spółka przewiduje, że w br. osiągnie 164,6 mln zł przychodów ze sprzedaży. Chciałaby, aby za pięć lat (w 2020 r.) wynosiły one 332 mln zł.

Sfinks Polska, której największym pojedynczym inwestorem i jednocześnie prezesem jest biznesmen Sylwester Cacek (19,17 proc. akcji), przekonuje, że realizacji celów strategii spółki na lata 2015-2020 będzie sprzyjać obserwowana poprawa sytuacji w branży HoReCa i fakt, że Polacy coraz częściej jedzą na mieście. Według informacji spółki szacunkowa liczba punktów HoReCa wzrosła w 2014 r. o ok. 2 proc. (z 66 230 w 2013 r. do 67 380 w 2014 r.). Wzrosty liczby placówek odnotowały prawie wszystkie rodzaje lokali, z wyjątkiem klubów i pubów. Całkowita sprzedaż wygenerowana przez wszystkie punkty HoReCa osiąga prawie 28,36 mld zł, co przekłada się na prawie 6 proc. wzrostu. Zarząd Sfinksa twierdzi, że w bieżącym odnotowano zarówno wzrost odsetka osób korzystających z usług gastronomicznych (w 2013 – 44 proc., a w 2014 – 46 proc.), jak i wzrost średniego rachunku (w 2013 r. – 89 zł, a w 2014 r. – 92 zł).

Spółka przewiduje, że bieżący rok zakończy 13,8 mln zł zysku netto, natomiast za pięć lat (w 2020 r.) miałby on wynieść 30,2 mln zł.

W obszarze marketingu w najbliższych latach Sfinks skupi się na kreowaniu wizerunku marki oferującej wysoką jakość usług, otwartej na nowe trendy, przyjaznej młodym, ale także rodzinom z dziećmi oraz na poszerzaniu grupy docelowej (pozyskanie klientów z segmentu aspirującego do premium, kreowanie wizerunku restauracji Sphinx jako miejsc na spotkania biznesowe).  

Oprócz 92 restauracji Sphinx spółka prowadzi także 10 restauracji pod szyldem Chłopskie Jadło i 6 restauracji pod marką Wook. Wszystkie jej lokale odwiedza rocznie ponad 6 mln osób. Sfinks ujawnił, że nie wyklucza sprzedaży sieci Chłopskie Jadło i Wook.

Konkurentami sieci Sphinx są: sieci fast food (McDonald’s z 345 lokalami, KFC z ok. 170 obiektami i Subway z ok. 80 lokalizacjami) oraz pizzerie (Da Grasso z ok. 200 lokalami, TelePizza – z ok. 110 i sieć Biesiadowo – 100).