Zagranica

Śpiewające podroby w kampanii autorstwa FCB New York

Wystartowała kampania "The Real Cost", której celem jest uświadomienie palaczom, ile naprawdę tracą przez palenie papierosów.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FfmKply2PfmI%22%7D
FCB New York przygotowało w Stanach animowaną kampanię na zlecenie agencji FDA. Celem działań jest przeciwdziałanie paleniu papierosów. Rzekomo zabawna historia o przygodach pary za małych płucek, którym się nie urosło ze względu na palenie, ma służyć obrazowaniu, ile tak naprawdę kosztuje nas palenie papierosów.
Spoty są skonstruowane tak, żeby obrazować momenty z życia palaczy, w których najmocniej odczuwają swoje ograniczenia związane z paleniem. Pierwszy spot pokazuje imprezę urodzinową, podczas której parze płucek przychodzi zdmuchnąć świeczki na torcie.
%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2F5i31NCxl0NQ%22%7D
Ponieważ operacja nie przebiega płynnie, płucka w wyniku zawirowań najpierw zostają podpalone, a później wypadają przez okno i rozpłaszczają się na chodniku. W przypadku podjętych prób jazdy na rowerze czy jakiejkolwiek nadprogramowej aktywności płucka nie mogą jej podołać, po czym następuje seria niefortunnych zdarzeń. Kampania ma uświadomić realne koszty palenia papierosów. 
W kolejnych spotach płucka nie nadążają uciec w dmuchanym basenie przed rekinem, mają również problemy podczas jazdy na nartach, nie są też odpowiednio wydolne, żeby ukończyć wspinaczkę.

(AdWeek)